سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانش آموزان گلپایگانی، آمادگی خود را در برابر زلزله احتمالی به نمایش گذاشتند


رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان روز یکشنبه پس از اجرای مانور یاد شده که به صورت نمادین در هنرستان دخترانه بانو قائدی گلپایگان برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: پس از نواخته شدن زنگ ایمنی، عملیات پناهگیری در اتاق، خروج اضطراری و انتقال دانش آموزان به محل امن، انجام کمک های اولیه و امداد و نجات و انتقال مصدومان از محل حادثه به مراکز درمانی از جمله بخش های مانور امروز در سطح مدارس بود.
حمیدرضا کریمیان با اشاره به اینکه این مانور با همکاری و حضور اعضای ستاد بحران شهرستان برگزار شد، افزود: در دو هفته گذشته نیز کارشناسان و نجاتگران جمعیت هلال احمر گلپایگان با حضور در 25مدرسه حدود سه هزار دانش آموز این شهرستان را با آموزش های کاربردی و اصولی پناه گیری و خروج ایمن و مناسب در مواقع بحرانی زلزله آشنا کردند.
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان نیز گفت: مانور زلزله امروز هشتم آذر همزمان با اجرای آن در هنرستان دخترانه بانو قائدی در 130 مدرسه دیگر این شهرستان نیز برگزار شد.
حبیب الله جمالی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان از الویت های این اداره است، افزود: اجرای این مانور ها و برنامه آموزش های ایمنی، نقش تاثیر گذاری در کاهش آسیب های ناشی از وقوع زلزلهدر هنگام حضور دانش آموزان در مدرسه دارد.
وی همچنین بابیان اینکه در سال های اخیر حدود 40 درصد از مدارس شهرستان گلپایگان بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی و از فضای مناسبی برخوردار شده است، اظهار کرد: با این وجود 60 درصد مدارس این شهرستان بدلیل قدمت بالا نیاز به مقاوم سازی دارد.
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به اینکه اکنون بیش از 14 هزار دانش آموز در 130 مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند، اظهار امیدواری کرد، مدارسی که نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند با کمک خیران و تامین اعتبارات لازم به مرور از ایمنی لازم برخوردار شوند.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب استان قرار دارد.
ت/6027/7138

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی استادمهرجردی برای دانش آموزان(آمادگی برای ظهور)