نگرانی از انتشار آلودگی صنایع غرب بندرعباس


استاندار هرمزگان، اجرای طرح جامع زیست محیطی بندرعباس با همکاری صنایع غرب بندرعباس را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج‌فارس، دکتر جاسم جادری در نخستین نشست کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان هرمزگان با بیان این‌که این کارگروه با مصوبه دولت در استان‌ها تشکیل شده است، عنوان کرد: کارگروه مقابله با آلودگی هوا قرار است مرکزی برای بررسی و اطلاع رسانی در خصوص آلودگی هوا باشد.

وی افزود: در هشت سال پیش از دولت یازدهم، محیط زیست کشور به اندازه کافی آسیب دیده و از بین بردن منابع و امکانات کشور به هر قیمتی قابل قبول نیست. مسئولان محیط زیست در دفاع از مصالح مردم نباید کوتاه بیایند. محیط زیست متعلق به همه نسل هاست و نباید با تخریب آن به زیرساخت‌ها آسیب بزنیم.

جادری با بیان اینکه نگرانی‌های ما در خصوص آلودگی هوا در هرمزگان بیشتر مربوط به بندرعباس و بخشی هم مربوط به پارسیان است، اظهار کرد: باید پیگیری‌های لازم برای گرفتن حقوق مردم شهرستان پارسیان از بابت آلودگی هوای عسلویه و پارس جنوبی انجام شود. بیشتر نگرانی ما در زمینه آلودگی هوا ناشی از فعالیت صنایع غرب بندرعباس است. این صنایع طبق قانون ملزم هستند تا سامانه پایش آنلاین آلودگی هوا را حتما نصب کنند.

وی، میزان فضای سبز موجود در بندرعباس را نیز کم دانست و افزود: در برخی نقاط دنیا تا 40 مترمربع سرانه فضای سبز وجود دارد اما در بندرعباس سرانه فضای سبز حدود 6 تا هفت مترمربع است که باید به سمت حفظ و تقویت فضای سبز برویم. ایجاد کمربند سبز برای بندرعباس ضروری است. می‌توانیم آبیاری نهال را با آب شور دریا انجام دهیم تا مشکل آبیاری فضای سبز نیز حل شود.

استاندار هرمزگان همچنین بر ضرورت افزایش استفاده از گاز در هرمزگان، تاکید و بیان کرد: نیازمند استفاده از گاز بیشتری در هرمزگان هستیم و سهمیه گاز نیروگاه بندرعباس هم باید اصلاح شود.

جادری افزود: خودروهای فرسوده هم باید از رده خارج و جمع آوری شوند تا فعالیت آنها به آلودگی شهر اضافه نکند و مراکز معاینه فنی خودروها نیز باید افزایش یابد. برای تخصیص اعتبارات ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در هرمزگان نیز باید پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫ادامه نگرانی ها درباره آلودگی آب های ریو‬‎