سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرچم تبت، ماکائو و تایوان از پرچم‌های حاضر در اجلاس APA حذف شد/ عذرخواهی ایران از چین


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس کشورهای آسیایی که صبح امروز با حضور نمایندگانی از مجالس 10 کشور در هتل اسپیناس برگزار شد، پرچم‌های تبت، ماکائو و تایوان به عنوان کشورهای مستقل در بین پرچم کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی جای داده شده بود.

در مراسم افتتاحیه این نشست نماینده پارلمان چین نسبت به حضور این 3 پرچم‌ اعتراض کرد چرا که معتقد بود این کشورها هنوز اعلام استقلال نکرده و همچنان جزو کشور چین محسوب می‌شوند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ریاست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی را برعهده داشت، ضمن عذرخواهی از خطای صورت گرفته در ثبت تصاویری از پرچم‌های این 3 کشور، گفت: تصاویر پرچم 3 کشور تبت، ماکائو و تایوان به خطا در بین پرچم کشورهای مجمع مجالس آسیایی ثبت شده و این مناطق هنوز جزو سرزمین چین هستند. بنابراین تصمیم بر این شد که تصاویر این پرچم‌ها حذف شود.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از کشور چین عذرخواهی کنم.

به گزارش تسنیم، تصاویر پرچم‌های این 3 کشور از میان تصاویر پرچم‌های کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی حذف شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پرچم ایران در تظاهرات مردم آمریکا در مقابل اجلاس آیپک(لابی صهیونیست)