سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید رئیس بهزیستی از ساخت مرکز نگهداری سالمندان در خوی


به گزارش خبرنگار ایرنا، وی در این بازدید گفت: برای تکمیل عملیات ساخت این مرکز 700 میلیون ریال و برای تجهیز آن دو میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود.
مرکز خیریه نگهداری مهر کوثر خوی به همت خیرین در 2.5 هکتار زمین و در دو هزار و 500 متر مربع زیربنا در حال احداث بوده و از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و ظرفیت نگهداری شبانه روزی 80 نفر سالمند را در فاز اول دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی در حد توان خود برای اتمام احداث این مرکز تلاش می کند، گفت: حضور مردم در عرصه های اجتماعی از جمله برنامه های خیریه و عام المنفعه بهزیستی قابل تقدیر است و باید برای حضور گسترده و ماندگار مردم در این عرصه ها برنامه ریزی لازم انجام گیرد.
محسنی بندپی در ادامه سفر به خوی همچنین از مرکز خیریه ترک اعتیاد عین الحیات بازدید کرده و برای جبران کاستی و نیازهای آن قول مساعد داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست بررسی مسائل و مشکلات کارکنان بهزیستی خوی نیز گفت: اجباری کردن آزمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج، استاندارد سازی خدمات و برون سپاری بعضی خدمات از برنامه های اولویت دار سازمان بهزیستی است.
وی همچنین با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های اولویت دار خود تعیین کرده است، افزود: در این راستا تا پایان سال 95 تمامی کودکانی که در بیمارستان ها متولد شوند، غربالگری شنوایی می شوند.
محسنی بندپی در ادامه از اختصاص اعتبار برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود: در بند جیم تبصره 16 که مجلس شورای اسلامی آن را مصوب کرده است، افزون بر 10 هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی و توانمندسازی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و ریاست بانک مرکزی با تاکید به بانک های عامل دستور داده که در اسرع وقت این میزان تسهیلات در اختیار سازمان قرار گیرد تا سازمان به تناسب پروژه ها و طرح هایی که برای توانمندسازی مددجویان لازم است، در اختیار متقاضیان قرار دهد.
وی بیان کرد: سهمیه آذربایجان غربی از این تسهیلات مطلوب بوده و می تواند زمینه اشتغالزایی را برای مددجویان فراهم کند.
وی اضافه کرد: این تسهیلات در قبال مهارت آموزی مددجویان پرداخت خواهد شد تا آن ها بتوانند بخشی فعال در زمینه های اقتصادی در جامعه باشند.
شهرستان 354 هزار نفری خوی در 134 کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.
شبد/7128/1905/ 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید دکتر هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز