گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



کوله پشتی/ توصیه‌های طلایی برای سفر خارجی بی دردسر


برترین ها/ اگرچه مسافرت های خارجی تجربه ای جذاب و لذتبخش برای قاطبه مردم به شمار می آید، با این وصف خانم ها گاهی با مشکلات خاصی مواجه هستند که باید در جریان سفر به نوعی با آنها مقابله کنند.
در شرایط عادی معمولا همه افراد پیش از سفر با سفارش ها و نصایح خانواده هایشان مواجه می شوند؛ مثلا این که مراقب جیب برها باشند، از سالم ترین غذاها استفاده کنند و در تهیه سوغاتی بهترین سلیقه را به خرج دهند اما گذشته از این سفارش های متداول، خانم ها باید برای مواجهه با چالش های منحصر به فرد آمادگی لازم را کسب کنند.
این مقاله، برخی از مسائل مهمی که در شرایط سفر ممکن است برای بانوان مشکل ساز شوند را از زبان «زویی رادنر» بازگو می کند.
زویی رادنر تجربه تحصیل و زندگی در کشورهای دیگر را دارد و همچنین به چندین کشور نیز سفر کرده است.

مشکلات آرایشی
آرایش چهره یکی از مسائلی است که در جریان مسافرت برای من خیلی دردسرساز شد. حمل یک کیف آرایشی پر از لوسیون، پودر، انواع کرم، مداد و ... در یک سفر طولانی یا حتی در مسافرت کوتاه آخر هفته کار خیلی سختی است. گذشته از آن، این تجربه تلخ را داشتم که در جریان سفرم با هواپیما، در اثر یک لحظه آشفتگی هوایی بعضی از پودرهای آرایشی مرغوب و گرانقیمتم پخش یا با هم قاطی شدند.
گاهی نیز چنین اتفاقاتی بر اثر افتادن یا ضربه خوردن ناگهانی چمدان هایم روی می داد. فکر نمی کنم برای خانم ها چیزی عذاب آورتر از این باشد که کیف شان را باز کنند و ببینند کرم هایی که تازه خریده اند از بین رفته است؛ بنابراین برای این که اتفاقاتی از این دست برای شما پیش نیاید، سعی کنید فقط وسایل ضروری را برای سفر بردارید.
در این صورت هم دردسر کمتری دارید و هم خسارت مالی کمتری متوجه شما خواهد شد. اگر احتمال می دهید که پودرهای آرایشی در اثر جابجایی ها پخ شده یا با هم مخلوط شوند، راه حل این مشکل چنین است که پیش از سفر، بسته پودر آرایشی را باز کرده و مقدار کمی آب بر روی هر قسمت بریزید تا پودر در آب حل شود. با این روش لایه های پودر پس از خشک شدن دیگر پخش نخواهند شد.

مشکل در دسترس نبودن اسپری بدن
گذشته از آن که شما در سفر خود چقدر از دیگران فاصله می گیرید یا این که حتی ممکن است بخواهید بیشتر اوقات تنها باشید، اما در هر حال مطمئنا دوست ندارید که در هنگام حضور در جمع، رایحه ناخوشایندی از طرف شما به مشام برسد. در جریان سفر به اروپا برای پیدا کردن اسپری بدن زنانه با مشکل جدی روبرو شدم؛ در بعضی از شهرها که اصلا نمی شد چیزی شبیه به آن هم پیدا کرد!
حق هر انسانی است که همواره خوشبو باشد و از این حیث اعتماد به نفس بیشتری کسب کند. من در جریان سفرم تنها جایگزین نسبی که گاهی برای اسپری بدن پیدا می کردم، یک چوب معطر کوچک بود که البته خیلی به کارم نمی آمد. شما هم اگر حدس می زنید عطرهای کوچک مانند این به دردتان نمی خورد، پیشنهاد می کنم پیش از حرکت چند اسپری بدن اضافی با خود بردارید و آنگاه دیگر از بابت تعریق بدن احساس اضطراب و ناراحتی نخواهید داشت.

استفاده از لباس های پوشیده
اگرچه بیشتر شهروندان اروپایی و آمریکایی از بابت نوع لباس و پوشش به تنوع طلبی شهرت دارند، اما باید دانست که در برخی از مقاصد گردشگری معروف دنیا نوع پوشش بازدیدکنندگان مهم تلقی می شود و به خصوص زنان باید دارای پوشش کامل باشند.
مثلا در اروپا، کاخ واتیکان و برخی از مساجد خاص جزو اماکنی هستند که لازم است خانم ها برای گرفتن اجازه ورود شانه هایشان را بپوشانند و از لباس های پوشیده استفاده کنند.
همچنین برخی از کشورهای حوزه شرق اروپا این انتظار می رود که خانم ها از پوشش کامل استفاده کنند. به هر حال شایسته است که مسافران در هنگام مسافرت تیپ ظاهری شان را طوری انتخاب کنند که درک و احترام متقابل آنها در قبال فرهنگ های مختلف به چشم بیاید.

رعایت نکات امنیتی
رعایت اصول امنیتی هنگام بازدید از شهرهای مختلف در اروپا درست به اندازه زمانی که از شهرهای آمریکایی بازدید می کنید، مهم است. خوب است بدانید که مسئولان بیشتر شهرهای اروپایی از دغدغه امنیتی گردشگران خارجی اطلاع دارند، از این رو آنها برنامه های مختلفی برای تامین امنیت خانم ها و مصون نگه داشتن آنها از موقعیت های خطرناک تدارک دیده اند.
با همه این اوصاف، چند نکته مهم وجود دارد که با رعایت این نکات، خانم ها می توانند بیشتر مراقب خود باشند. مثلا این که هرگز در کوچه و بازارها تنها نروید. به خصوص در شب سعی کنید از مناطقی از شهر که روشنایی کافی ندارند، دور بمانید. اگر برنامه اسکورت محافظتی از جانب تور شما برای مسافران تدارک دیده شده است، حتما شما هم از آن استفاده کنید. مراقب دوستان تان هم باشید.

دردسر کفش های پاشنه بلند
همه خانم ها غالبا دوست دارند در هنگام رفتن به تفریح ظاهر شیک و مناسبی داشته باشند، مثلا خود من ترجیح می دهم که بیشتر اوقات کفش پاشنه بلند بپوشیم و لباس هایم را با آن ست کنم اما باید به یک حقیقت اذعان کرد و آن این که اگرچه زیبایی و قدمت شهرهای تاریخی اروپا در طول روز برای بازدیدکنندگان واقعا جذاب و دل انگیز است اما این جذابیت ها معمولا در هنگام شب برای خانم ها عذاب آور خواهد شد!
این فقط ما خانم ها هستیم که می توانیم دردسر راه رفتن با کفش های پاشنه بلند را بر روی خیابان های سنگفرش، آن هم برای مسافت های طولانی درک کنیم.
راهکار برای این مسئله این است که یک جفت کفش باله زیبا و انعطاف پذیر به همراه بیاورید تا در این شرایط از آن بهره مند شوید. هر زمان که به مقصدتان رسیدید می توانید به راحتی این کفش ها را به صورت گرد جمع کرده و در کیف تان بگذارید و پس از آن کفش های پاشنه دارتان را بپوشید. با این روش، در پیاده روی های طولانی دیگر مشکلاتی مانند پیچ خوردن یا زخم شدن انگشتان پا برای تان پیش نمی آید و البته تناسب ظاهرتان را نیز حفظ خواهید کرد.
در مسافرت های طولانی با رعایت چنین نکات ساده ای می توان از بروز مشکلات فراوان پیشگیری کرد و بانوان عازم سفر، به طور خاص، شیرینی سفر را با رعایت این موارد بیشتر احساس خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
کوله پشتی مدرسه