سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ویتامین و مکمل‌های ایرانی بخورید


ویتامین و مکمل‌های ایرانی بخوریدمهر/ رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران از مردم خواست چنانچه می‌خواهند از مکمل‌ها استفاده کنند، بهتر است نوع ایرانی این فرآورده‌ها که زیر نظر وزارت بهداشت است، مصرف کنند.

دکتر عباس کبریایی‌زاده در نشست خبری چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار داشت: تغییر الگوی مصرف غذایی باعث شده که نیاز بشر به ریزمغذی‌ها و فرآورده‌های ضروری در قالب فرمول‌هایی تحت عنوان «مکمل‌ها» بیشتر مورد مصرف قرار گیرد.

وی با تاکید بر نیاز زنان، کودکان و مادران به تامین ریزمغذی‌ها از طریق فرآورده‌ها و مکمل‌های رژیمی و غذایی، اظهار داشت: ریزمغذی‌ها و مکمل‌هایی که در دوران بارداری، شیردهی و حتی یائسگی مصرف می‌شود، یکسان نیست و از همین جهت می‌بایست اطلاع‌رسانی شود.

کبریایی‌زاده با تاکید بر آگاهی جامعه پزشکی از تامین ریزمغذی‌هایی که مورد نیاز زنان و دختران است، گفت: استفاده و مصرف مکمل‌های تولید داخل از آن جهت که زیر نظر وزارت بهداشت قرار دارد، از هر جهت بهتر از نوع خارجی آنها است.

وی در ادامه به موضوع پوشش بیمه‌ای مکمل‌های رژیمی و غذایی اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا مکمل‌ها به صورت عام تحت پوشش بیمه‌ها نیستند.
کبریایی‌زاده با اعلام اینکه در مراکز بهداشتی و درمانی کشور ما برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران و اطفال قرار می‌گیرد، افزود: بخشی از این نوع ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیز توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود اما به طور عام همه مکمل‌ها چون فرآورده درمانی محسوب نمی‌شوند، تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
مکمل ها و ویتامین ها (کودک پروری)