ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



فقط سپاهان از داوری متضرر نشده


فقط سپاهان از داوری متضرر نشدهفارس/ رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: من از باند فقط باند کشی که به دست و پا می‌بندیم را می‌شناسم البته فکر نمی‌کنم در ورزش کسی باندبازی کند.
اعتراضات باشگاه سپاهان به داوری‌ها علیه این تیم همچنان ادامه دارد و بازیکنان، کادر فنی و حتی مدیریت این تیم اعتقاد دارند که اگر مشکلات داوری نبود سپاهان امروز در صدر جدول قرار داشت.
بر همین اساس و به همین بهانه و البته سایر مسائل مربوط به فدراسیون فوتبال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت‌وگویی را با فریدون اصفهانیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته داوران انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:
ابتدا از هیأت رئیسه آغاز کنیم. در هر صورت هیأت رئیسه حکم به ماندن کفاشیان تا روز انتخابات فدراسیون فوتبال داد.
مجمع اختیار داده بود تا هیأت رئیسه زمان مجمع انتخاباتی را مشخص کند و ما هم با توجه به تفویض اختیار از سوی مجمع 11 اردیبهشت را به عنوان زمان انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص کردیم و بر همین اساس آقای کفاشیان نیز تا آن روز در فدراسیون خواهد ماند.
دخالت‌های وزارت ورزش در این خصوص را چطور ارزیابی می‌کنید. فکر نمی‌کنید این دخالت‌ها در نهایت باعث تعلیق دوباره فدراسیون فوتبال شود؟
وزیر اعلام کرده که مجمع تصمیم‌گیرنده است و حتی گفته بود که تصمیمی که مجمع می‌گیرد درست است و آن را قبول کرد. حالا اینکه یکی دیگر صحبت‌هایی را مطرح می کند، خودش می‌داند. وزیر صحبت نهایی را انجام داده حالا اینکه زیرمجموعه او چیز دیگری می‌گوید درست نیست هرچند که وزیر ورزش خودش در مجمع حضور داشت.
منظورتان از فرد دیگری نصرالله سجادی است؟
حالا هر کسی. فرقی نمی‌کند. وقتی وزیر ورزش خودش نظر مجمع را تأیید کرده و گفته مجمع تصمیم‌گیرنده است پس به مجمع احترام گذاشته است. من از فرد خاصی اسم نمی برم اما اینکه صبحت‌های دیگری را بر خلاف نظر وزیر مطرح می‌کنند نمی‌تواند کار درستی باشد. در فوتبال همه چیز مشخص است و اگر خدای ناکرده حرکت غیرقانونی داشته باشیم طبیعی است که دچار مشکل می‌شویم.
برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام نمی‌کنید. فعلا که ویروس نامزد شدن برای ریاست فدراسیون فوتبال در بدنه هیأت رئیسه نفوذ کرده است.
در هر صورت هر کسی توانایی خودش را می‌بیند و جلو می‌آید.
البته شما که فعلا در کار داوران هم مانده‌اید چه برسد به ریاست فدراسیون فوتبال!
ما در کار داوران نمانده‌ایم و این تمام ارکان فوتبال هستند که در کار داوران گذاشته‌اند. در حالیکه داوران رکن اصلی فوتبال هستند. متأسفانه یک آبدارچی وقتی با یک تیم قرارداد می‌بندد، فلان قدر پول می‌گیرد اما زمانی که به داوران می‌رسیم هیچ پولی نداریم و این نشان می‌دهد تقسیم عادلانه مالی در فوتبال وجود ندارد اما نگران نباشید. همه چیز درست خواهد شد.
سپاهانی‌ها طی روزهای اخیر در مصاحبه‌های خود عنوان کردند که ناداوری‌های زیادی علیه این تیم طی فصل جاری شکل گرفته است و حتی آن را به جو ایجاد شده علیه باند اصفهانی ربط می‌دهند. در این خصوص چه نظری دارید؟
من از باند فقط باند کشی که به دست و پا می‌بندیم را می‌شناسم. فکر نمی‌کنم در ورزش کسی باند بازی کند. کسی که در باند و باندبازی باشد نمی‌تواند در فوتبال دوام بیاورد چون فوتبال طوری است که باید خالصانه در آن کار کرد و اگر کسی با آن بازی کند دوام نمی‌آورد مخصوصا داور که نمی‌تواند در هیچ باندی باشد. داوران زحمت می‌کشند و ممکن است اشتباهاتی باشد که ما هم آن را قبول داریم اما اینکه در باند کسی باشیم صحت ندارد. من باند کشی را می‌شناسم و بقیه را بلد نیستم. این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم که مشکلات داوری به خاطر باندبازی است.
اما به نظر می رسد سپاهان خیلی متضرر شده است.
خیلی‌ها متضرر شده‌اند و فقط سپاهان نبوده است. ملوان، گسترش و تراکتور هم از ناحیه داوری متضرر شده و البته بهره هم برده‌اند.
یعنی می‌گویید سپاهانی‌ها بیش از حد شلوغ کرده‌اند؟
حالا یک زمان سپاهان شلوغ می‌کند و یک زمان هم تیم دیگر که متأسفانه این مسائل همیشه وجود دارد. باید مواردی به وجود بیاید که طبق آیین‌نامه کمیته انضباطی برخورد لازم صورت گیرد. به طور مثال طرف هیچ کاره است اما در مورد داوران حرف‌ می‌زند و جلسه می‌گذارد و حتی کارشناسی می کند. متأسفانه این مسائل وجود دارد که هر کسی از زمین بلند می‌شود در خصوص داوران صحبت می‌کند و به انتقاد از آنها می‌پردازد.
در بازی استقلال مقابل استقلال اهواز نیز مشکلاتی به وجود آمد که نشان می دهد داوری فوتبال ایران خیلی مجهز نیست.
وقتی می‌گوییم امکانات کم است به خاطر همین مسائل است. وقتی می‌گوییم باید داوران ما مثل داوران سایر کشورها هدست داشته باشند وقتی می‌گوییم 5 داور باید در مسابقات به قضاوت بپردازند به خاطر همین مسائل است. البته شاید با همه این تجهیزات هم گلی که به ثمر می‌رسد تشخیص داده نشود. چرا که تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند ممکن است اشتباه وجود داشته باشد اما هر چقدر امکانات بیشتر باشد می‌توان با دقت بیشتری تصمیم گرفت.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
صحنه مشکوک داوری استقلال - سپاهان