سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وسایل دلخواه خود را با استفاده از گوشی هوشمند سه‌بعدی چاپ کنید


وسایل دلخواه خود را با استفاده از گوشی هوشمند سه‌بعدی چاپ کنید

نقش گوشیهای هوشمند در زندگی امروز انسانها انکارناپذیر است. هر روز زمان زیادی را مشغول کلیک کردن روی لینکهای مختلف؛ ارسال emoji برای دوستان و آشنایان یا گوش کردن به لیستی از آهنگهای دلخواهمان هستیم.

آی سی تی پرس/ نقش گوشیهای هوشمند در زندگی امروز انسانها انکارناپذیر است. هر روز زمان زیادی را مشغول کلیک کردن روی لینکهای مختلف؛ ارسال emoji برای دوستان و آشنایان یا گوش کردن به لیستی از آهنگهای دلخواهمان هستیم.

این روزها شاهد فناوری دیگری هستیم که بصورت آهسته در حال باز کردن جای خود در زندگی ماست. صحبت از چاپ سه‌بعدی است. بزودی قادر خواهیم بود با وسایل و دستگاههای خود؛ اشیاء سه‌بعدی چاپ کنیم.
محققان تایوان تک ، موفق به ساخت پرینتر سه‌بعدی شده‌اند که میتواند با نور تلفن همراه یا تبلت؛ باعث سفت شدن رزین شود.
آنها در تحقیق خود؛ به یک ماده فوتوپلیمری دست پیدا کرده‌اند که با دریافت نور سفت میشود و دیگر نیازی به لیزر یا تابشهای ماوراء بنفش نیست. پس برخلاف پرینترهایی که تا بحال دیده شده؛ دستگاه ساخته شده این تیم که مبتنی بر تلفن همراه است تا زمانیکه در یک گوشه کم‌نور و تاریک قرار داشته باشد قادر به چاپ اشیاء است.

این رزین منحصربفرد که توسط تیم تایوانی تولید شده دور یک وسیله خمره مانند را پوشانده و بالای گوشی قرار میگیرد. بنابراین نور آن با فعل و انفعالاتی که روی رزین انجام میدهد باعث سفت شدن آن روی یک بستر چاپی بالای این خمره میشود. با هر لایه؛ پلتفرم به آهستگی بلند شده تا در نهایت شئ موردنظر بطور کامل چاپ میشود.
این اولین بار نیست که از گوشی هوشمند در مبحث چاپ سه‌بعدی استفاده میشود. یک کمپانی ایتالیایی بنام Solido3D در ماه اکتبر اعلام کرد پرینتر سه‌بعدی تولید کرده که اساس آن تلفن همراه است. هنوز نحوه عملکرد این دستگاه که نام OLO است اعلام نشده اما کمپانی تایوان تک؛ موفق شده در داخل آزمایشگاه یک توپ توخالی تولید کند که ضخامت آن ۱۰۰ میکرون است.
استفاده از نور تلفن همراه که در حال حاضر در دستان دومیلیارد نفر از انسانهای کره زمین دیده میشود؛ یک ایده بکر و با هوش و ذکاوت بالایی است. اما این را هم نباید نادیده گرفت که هنوز این دستگاهها موفق به چاپ شئ نشده‌اند که قابل مقایسه با محصولات چاپی پرینترهای سه‌بعدی نیست.
هانشوان لی؛ یکی از اعضای تیم تحقیق می‌گوید: همانطور که میدانید نیروی مربوط به نور گوشی هوشمند بسیار پایین و ناچیز است. به همین دلیل سرعت چاپ ما با این روش بسیار پایینتر از سایر مکانیزمهای پولیمریزاسیون است. اما در حال کار برای رفع این مشکل هستیم و توانسته‌ایم به موفقیتهای نسبی دست پیدا کنیم.
یکی دیگر از اعضای این تیم پروفسوری است که نامی از او برده نشده ولی در همین شرکت تایوانی موفق به تولید و ساخت پرینتر DLP شده است. هم‌اکنون ما تیم تحقیقاتی در حال کار برای قویتر کردن و نیرومندتر کردن نور تلفنهای همراه است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پرینتر سه بعدی olo ، چاپ با استفاده از گوشی تلفن همراه