دیدارهای هیات حقوقی قضایی ایران با مسئولان سازمان های بین المللی مقیم لاهه و مقامات قضایی


هیات بلند پایه حقوقی قضایی جمهوری اسلامی ایران با مسئولان سازمان های بین المللی مقیم لاهه و مقامات قضایی هلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزراش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، هیات بلند پایه حقوقی قضایی جمهوری اسلامی ایران که به سرپرستی کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر و همکاری های بین المللی قضایی قوه قضاییه به لاهه هلند سفر کرده است، با هماهنگی های به عمل آمده از سوی سفارت کشورمان، با دبیرکل سازمان کنفرانس حقوق بین الملل خصوصی، رجیسترار دیوان بین المللی دادگستری، معاون دبیرکل سازمان سلاح های شیمیایی، معاون دادستان دادگاه رسیدگی به جنایات یوگسلاوی سابق، رییس دیوانعالی هلند و مسوولین شورای قضایی هلند به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقامات سازمان های بین المللی در این دیدارها آخرین تحولات و دستاوردهای سازمان متبوع خود را به اطلاع هیات ایرانی رساندند.

معاون دبیرکل سازمان منع سلاح شیمیایی در دیدار با هیات ایرانی، از حمایت ها و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در این سازمان قدردانی کرد.

غریب آبادی، رییس هیات ایرانی نیز با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سلاح های کشتار جمعی و اینکه ایران خود قربانی سلاح شیمیایی است و 13 هزار شهید و 100 هزار جانباز شیمیایی تقدیم کرده است، بر حمایت های موثر ایران از کنوانسیون و سازمان تاکید کرد و نقش سازمان در تحقق خلع سلاح شیمیایی و حفط صلح و امنیت بین المللی را مهم ارزیابی و خواهان نابودی هرچه سریع تر سلاح های شیمیایی باقی مانده شد.

در جلسات جداگانه با رییس دیوانعالی هلند و مسوولین شورای قضایی هلند نیز طرفین به معرفی نظام های قضایی دو کشور پرداخته و بر ضرورت تبادل تجربیات و نظرات در حوزه های حقوقی و قضایی تاکید کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اقدامات کمیسیون حقوقی قضایی اتاق ایران