سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش و تربیت پزشک خانواده در هفت دانشگاه از بهمن ماه امسال آغاز می شود


دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فارس و مازندران دو استانی هستند که برنامه های پزشک خانواده را اجرایی کرده اند ، افزود:دانشگاهها می توانند تعدادی از دانش آموختگان دارای صلاحیت علمی را برای تربیت به همین منظور در مراکز جامع سلامت و ارجاع ساماندهی کنند .
دکتر لاریجانی گفت: وزارت بهداشت مسیر اجرای پزشک خانواده را در استان های فارس و مازندران دنبال نموده و برنامه ریزی های آینده با هدف گسترش این فعالیت ها را ساماندهی می کند .
وی همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت توسعه آموزش های بین رشته ای را در دستور کار دارد گفت : دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاهی مجرب و کارآزموده است که بسیاری از رشته ها را در سالهای گذشته ایجاد کرده است .
وی ادامه داد: این دانشگاه مراکز خوب آموزشی و استادان مجرب و پژوهشگر دارد و امید است با امکانات آموزشی که در شیراز و در منطقه پنج آموزشی وجود دارد بتوانیم با همکاری نهادهای دیگر آموزشهای پزشکی بین رشته ای را گسترش دهیم.
معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت : بزرگترین امکانات صنعت ، نزدیکی به خلیج فارس ، توانمندی های همکاری بین دانشگاهی ، دانشگاههای غیر پزشکی همه در منطقه جنوب مستقر است و با پیشینیه آموزش و پژوهش که در این منطقه وجود دارد قطعا می توانیم به آموزشهای بین رشته ای بپردازیم.
نائب رئیس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو بر لزوم تغییر در سبک زندگی مردم برای کاهش بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت تاکید کرد و ضمن اعلام ابتلای 400 میلیون نفر در دنیا به دیابت گفت: سالانه 38 میلیون نفر در جهان جان خود را به علت بیماری های غیرواگیر از دست می دهند.
دکتر لاریجانی ادامه داد : این درحالی است که دیابت 300 هزار سال عمر مفید ایرانیان را تحت تاثیر قرار می دهد و ما موظف هستیم که بیماری های غیرواگیر را در طی 10 سال آینده کنترل کرده و مانع افزایش دیابت و چاقی شویم.
طرح پزشک خانواده آنطور که در اهداف اولیه تعریف شده دارای فواید فراوانی است و مهمترین آن ایجاد نگاه سلامت محور به جای درمان محور در سیستم بهداشتی درمانی کشور است .
بهره مندی یکسان تمام افراد جامعه از سرانه سلامت و اجرای اصل عدالت در سلامت،حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت،انجام معاینات دوره ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه بوسیله پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری ، دسترسی سریع و آسان و شبانه روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت،بهبود وارتقای نظام ارایه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم از جمله اهدافی است که در این برنامه پیش بینی شده است.ک/3
6113/ 5054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا در پزشک خانواده شهری