علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



افزایش خطر سكته قلبی در زمستان


به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یونایتدپرس، 'آبیشك دشموك' نویسنده این مطالعه از كلینیك مایو در روچستر گفت: آب و هوای سرد همچنین خطر بستری شدن برای هر دو گروه بیماران مبتلا به سكته قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی را كه علامت آن ریتم نامنظم قلب است، افزایش می دهد.
وی افزود: پیش از این نیز تفاوت های فصلی با حملات قلبی و مغزی مرتبط دانسته شده است.
در این مطالعه، اطلاعات یك پایگاه داده انگلیسی در زمینه دوره های بستری شدن افراد در فصول مختلف مورد بررسی قرار گرفت و محور این بررسی بیمارانی بودند كه به خاطر ابتلا به سكته قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارستان بستری شدند. بالاترین آمار بستری شدن بیماران در ماه های سرد به خصوص فوریه(بهمن) ماه اتفاق افتاده بود.
این بررسی جالب توجه بود زیرا بیماری افراد مبتلا به سكته قلبی در طی ماه های سردتر تشدید می شد.
این تحقیق اطلاعات مربوط به بستری شدن افراد در بیمارستان را كه به علت سكته قلبی بین سال های 2002 الی 2012 اتفاق افتاده بود، بررسی كرد. این اطلاعات شامل بیش از 12 میلیون بیمار می شد كه یك سوم از آنها بیماری فیبریلاسیون دهلیزی داشتند.
در هر دو گروه بیماران مبتلا به سكته قلبی و بیماران مبتلا به سكته قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی، متوسط تناوب بستری شدن در بیمارستان طی 10 سال در زمستان بیشتر از تابستان بود.
به گفته محققان، پایین ترین ماه بستری شدن ماه ژوییه(تیر) بود اما در ماه های بعد تعداد بستری شدن بیماران افزایش می یافت و به بالاترین میزان بستری شدن در فوریه(بهمن) رسید و از آن ماه به بعد در هر حال این ارقام كاهش یافت تا زمانی كه مجددا در ژوییه به پایین ترین حد رسید.
بر این اساس، افزایش فشار خون در زمستان سبب تشدید سكته قلبی می شود، همچنین میزان نارسایی عفونت دستگاه تنفسی موجب افزایش خطر سكته قلبی می شود كه در ماه های زمستان افزایش می یابد.
علاوه بر این، افزایش مصرف نمك در زمستان مشكلاتی را بوجود می آورد
دشموك معتقد است افزایش آگاهی عموم از تاثیر زمستان در بیماری قلبی سبب توجه بیشتر به این بیماری می شود.
با این همه، اقداماتی كه بیماران برای كاهش خطر تشدید عوارض قلبی در زمستان باید انجام دهند، هنوز به تحقیق نیاز دارد.
علمی **1311**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شما هم سكته ی قلبی خواهید كرد اگر...