پزشک قلابی در گلستان به دام افتاد


رئیس پلیس فتای استان گلستان از دستگیری پزشک قلابی که به روش‌های مختلف از جمله ازدواج از بانوان جوان و مجرد در شبکه‌های مجازی اخاذی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،سرهنگ حبیب‌الله رجبلی رئیس پلیس فتا گلستان اظهارکرد: در پی دریافت یک فقره پرونده قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مبنی بر شکایت خانمی با موضوع مزاحمت، تهدید و اخاذی، مراتب طی تشکیل پرونده‌ای در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه، شاکی اظهار کرد که چندی پیش از طریق یک سایت همسریابی با فردی که خود را پزشک معرفی می‌کرد، آشنا شدم که به جهت آشنایی برای ازدواج، مدتی تلفنی با وی صحبت کرده و چند ملاقات باهم داشتیم که متهم با تهیه فیلم و عکس قصد اخاذی از من را داشت.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: پس از انجام تحقیقات پلیسی در نهایت متهم شناسایی و مشخص شد هویت پزشکی وی نیز جعلی است که متهم با هماهنگی مرجع قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ رجبلی افزود: در تحقیقات تکمیلی از این متهم مشخص شد فرد مذکور خانم‌های مجردی که دارای تمکن مالی و شخصیت اجتماعی بالایی بودند را شناسایی و از نامبردگان به طرق مختلف کلاهبرداری می کرد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به پنج فقره اخاذی به روش مشابه، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی شد و تلاش پلیس برای شناسایی قربانیان دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا گلستان به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت خود هستند؛ لذا با هدف ازدواج و تشکیل خانواده وارد سایت های همسریابی غیرمجاز نشوید و به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنید.

وی تاکید کرد: تمامی شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش تماس با ما و یا از طریق شماره تماس‌های ۲۱۸۲۹۴۳ و ۲۱۸۲۹۶۷ پلیس فتا گلستان، گزارش نمایند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد ....