سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



بانوان ورزشکار ایران نمره قبولی گرفتند


بانوان ورزشکار ایران نمره قبولی گرفتندمشرق/ در سالی که چند روزی به پایان آن باقی مانده است، پرونده عملکرد ورزش بانوان را بررسی می‌کنیم. پرونده‌ای که با ورق زدن و یادآوری روزهای سپری شده آن می‌توانیم نمره قبولی و البته بالایی مقابل آن قرار بدهیم. موفقیتی که امسال محصور در چند رشته نبود و در سالی که کسب سهمیه‌های المپیک در آن صورت گرفت، بانوان کشورمان چه در کسب سهمیه و چه افتخارات بین‌المللی عملکرد مطلوبی داشتند و به قولی پرچم‌شان در طول یک سال گذشته برافراشته بود.
در ادامه به بررسی موفقیت‌های بانوان ورزشکار ایران زمین می‌پردازیم.
شاهکار کیمیا
رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان به میزبانی روسیه اردیبهشت ماه 94 در حالی برگزارشد که این رقابت‌ها برای بانوان تکواندوکار تاریخ ساز شد. در بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها رو در روی "مایو هامادا" از ژاپن (نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان) قرار گرفت و در پایان با قبول شکست 5 بر 3، اولین مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان در تاریخ تکواندوی بانوان ایران را به گردن آویخت.
او چند ماه بعد در رقابت‌های گرندپری روسیه نیز دوباره شاهکار کرد و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. شکست قهرمان نام‌آور انگلیسی «جید جونز» در مرحله نیمه نهایی برابر علیزاده در شرایطی اتفاق افتاد که او را یکی از استعدادهای نوظهور تکواندوی جهان می‌دانند. او به همراه اکرم خدابنده حالا خود را برای کسب دو سهیمه المپیک آماده می‌کنند که پایان فروردین 95 در فیلیپین برگزار می‌شود. البته برای این استعداد جوان شانس مدال المپیک هم متصور است.
رجبی، اولین بانوی المپیکی
اولین سهمیه دوومیدانی بانوان توسط لیلا رجبی به دست آمد. رجبی در ماده پرتاب وزنه اولین سهمیه بانوان ایران در المپیک 2016 را به نام خود ثبت کرد. رجبی در کازانوف با پرتاب 18.04 متر عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد. وی علاو ه بر قهرمانی، اولین سهمیه المپیک دوومیدانی بانوان را نیز به نام خود به ثبت رساند. وی اولین بانوی دوومیدانی‌کار ایران است که پایش به المپیک باز می‌شود. سال 94 در شرایطی به پایان می‌رسد که در بخش بانوان دیگر سهمیه‌ای به نام بانوان به دست نیامد.
تیراندازی، رکوردار کسب سهمیه‌های المپیک
تیراندازی با کسب 4 سهمیه المپیک در بخش بانوان رکوردار است. الهه احمدی و نجمه خدمتی در جام جهانی آذربایجان توانستند در تفنگ بادی 10 متر بلیت‌های ریو را برای خود اوکی کنند. در رقابت‌های آذربایجان الهه احمدی به مدال طلای جهان رسید که برای نخستین بار بود که یک بانوی ایرانی در رشته‌های المپیکی به مدال طلای جهان می‌رسید. نجمه خدمتی نیز مدال برنز را از آن خود کرد. در آخرین فصل سال نیز مه‌لقا جام بزرگ در ماده سه وضعیت به همراه گلنوش سبقت‌اللهی در ماده تپانچه 10 متر توانستند در لیست مسافران المپیک قرار بگیرند.
الهه احمدی با توجه به امتیازها و رکوردهایی که به دست آورده، در چند ماه گذشته صدرنشین رنکینگ جهانی است. او نیز یکی از شانس‌های کسب سهیمه المپیک به شمار می رود، البته روی نجمه خدمتی نیز حساب‌هایی باز شده است.
دوربین‌ها روی پرچمدار ایران زوم است
در میان بانوان کشورمان هیچ کدام به اندازه زهرا نعمتی خبرساز نشده‌اند. بانویی که پرچمدار کاروان ایران خواهد بود. نعمتی با کسب دو سهمیه در رشته تیر و کمان قرار است هم در بازی‌های المپیک و هم پارالمپیک شرکت کند. بانویی که نماد ایستادگی و مبارزه است. در حالیکه هیچ یک از کمانداران ایران موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بودند، زهرا نعمتی، کماندار معلول ایران که تجربه حضور در پارالمپیک لندن و مدال طلای این دوره بازی ها را هم دارد با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق شد به عنوان اولین ورزشکار معلول ایرانی، سهمیه المپیک بگیرد.
نعمتی با کار بزرگی که در تایلند انجام داد، تیر و کمان ایران را در فهرست رشته‌های اعزامی به المپیک ریو قرار داد. بانویی که مصمم است در بزرگترین میدان ورزشی دنیا افتخارآفرینی کند. او درفاصله چند ماه مانده به المپیک یکی از چهره‌های خبرساز این بازی‌ها شده و به طور حتم در المپیک دوربین‌های زیادی روی این بانوی کماندار زوم است. پرچمداری او در بازی‌های المپیک نیز در میان خبرهای ورزشی سال 94 با واکنش و استقبال‌های زیادی همراه شد.
درخشش فوتسالیست‌ها و اولین قهرمانی
رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی فرصتی بود برای درخشش بانوان فوتسالیست کشورمان. تیم ملی بانوان ایران در حالی در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرد که به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال زنان آسیا رسید و اولین قهرمانی بانوان ایران را در رشته های تیمی در آسیا به دست آورد.
تیم‌های ملی فوتسال بانوان ایران و ژاپن در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در سالن "نیلای" مالزی به مصاف هم رفتند که تیم ایران با تک گل فرشته کریمی از سد ژاپن گذشت و قهرمان این رقابت‌ها شد.
بانوان فوتسالیست کشورمان با این موفقیت انتقام سال 2013 را هم از ژاپنی‌ها گرفتند پس از درخشش بانوان کشورمان در آسیا که بازتاب گسترده‌ای هم در رسانه‌های خارجی داشت، فرشته کریمی و فرزانه توسلی نامزد دریافت جایزه بهترین فوتسالیست‌های دنیا قرار گرفتند.
ضرب طلای آسیا به نام عباسعلی
مدال‌های پر شمار حمیده عباسعلی در کاراته بانوان باعث شده تا همواره از این بانوی کاراته‌کا انتظار مدال و سکوهای قهرمانی داشته باشیم. او در سال جاری توانست مدال طلای قهرمانی آسیا را به نام خود ضرب کند و در اولین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی مدال برنز را به دست آورد. قهرمانی‌های این بانوی کاراته‌کا باعث شده تا تصویر او نماد رقابت‌هایی همچون مسابقات کاراته آزاد فیلادلفیا و برزیل باشد.
خادم‌الشریعه تاریخ‌ساز شد
مرحله دوم رقابت‌های شطرنج گرندپری زنان جهان با نایب قهرمانی سارا سادات خادم‌الشریعه همراه شد. نتیجه‌ای که همه را شگفت زده کرد. او که در مرحله نخست این رقابت‌ها در بین دوازده نفر عنوان دوازدهم را به دست آورده بود، در مرحله دوم تاریخ‌ساز شد. این نتیجه تاریخ‌ساز در حالی رقم خورد که خادم‌الشریعه در 11 دور از دیدارهای این مرحله مسابقات گرندپری با تنها یک باخت مقابل «ناتالیا ژوکووا» قهرمان حال حاضر زنان اروپا نایب قهرمان شد. این بانوی تاریخ‌ساز دو مرحله دیگر از رقابت‌های گرندپری را پیش رو دارد که در سال 95 برگزار می‌شود.
حسن ختام موفقیت بانوان با تنیس روی میز
حسن ختام موفقیت‌های بانوان ورزشکار کشورمان درسال 94 با قهرمانی تیم تنیس روی میز بانوان ایران در سید سوم جهان همراه شد. تیم تنیس روی میز کشورمان در رقابت‌های جهانی مالزی در دسته سوم حضور داشت، این تیم با انجام بازی‌های خوب موفق به صعود به دسته دوم شد و در آخرین دیدار خود توانست با نتیجه 3 بر یک از سد ازبکستان عبور کند و به سید دوم جهان صعود کند. تیم کشورمان بدین ترتیب با ایستادن در رده 49 جهان به کار خود در این دوره از مسابقات پایان داد. این تیم از دوره آینده این رقابت‌ها در دسته دوم شرکت خواهند کرد.
سال 95 می‌تواند ادامه موفقیت‌های بیشتر بانوان کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باشد. سالی که می‌تواند سهمیه‌های دیگری را در رشته‌هایی از جمله قایقرانی، تکواندو را برای بانوان به همراه داشته باشد و در تابستانش به انتظار افتخارآفرینی بانوان ایران در بازی‌های المپیک باشد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مشرق


ویدیو مرتبط :
نمره قبولی