گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



کارگزار هندی جزییات ماجرای گروکشی از گردشگران ایرانی در هند را تشریح کرد


متاسفانه اعتبار شرکت ایندوایشیا به سبب عدم اجرای تعهدات آژانس ایرانی خدشه دار شده است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ناعادلانه این شرکت را تهدید به قرار گرفتن در لیست سیاه ایران کرده است.

فرودین ماه امسال شاهد انتشار خبری در خصوص سرگردانی و بلاتکلیفی تعدادی از مسافران ایرانی در “هند” بودیم. خبری که بسیاری از علاقه مندان سفر به کشور هفتاد و دو ملت را با نگرانی های بسیاری مواجه کرد.

پیش از شروع تعطیلات نوروز، 30 ایرانی بار سفر به هندوستان را بستند اما از همان بدو ورود، شش ساعت در فرودگاه دهلی و بعد هم یک روز تمام بدون پاسپورت در شهر «جیپور» معطل و سرگردان ماندند.

به دلیل کارشکنی و بدعهدی یک آژانس مسافرتی در اجرای تعهدات مربوط به تور و پرداخت نکردن هزینه سفر به کارگزار هندی، گروهی از گردشگران ایرانی در هند علی رغم پرداخت هزینه های سفر خود قبل از سفر، با مشکلات و سردرگمی های بسیاری رو به رو شدند. ناگفته نماند که در نهایت، حکم ابطال بند ب مجوز آژانس مربوطه نیز صادر شد.

در جریان همین موضوع راحیل، نماینده فروش تورهای شرکت ایندوایشیا، کارگزار برگزار کننده تور هند گردشگران ایرانی در گفت و گو با "دنیای سفر" گفت: شرکت خدمات مسافرتی ایندوایشیا به عنوان یکی از 5 تور اپراتور برتر تورهای ورودی به هند، دو سال است که با آژانس مربوطه در تهران همکاری می کند. متاسفانه این آژانس مسافرتی در این مدت هیچ پرداختی به این شرکت نداشته و تمام تلاش های ما برای اخذ بدهی خود بی پاسخ بوده است و این شرکت ایرانی همچنان 10 هزار دلار به شرکت ایندوایشیا بدهکار است.

راحیل افزود: وقتی این آژانس مسافرتی دوباره برای همکاری با ما درخواست داد اعلام کردیم، تنها در صورتی که بدهی های قبلی تسویه و پول چهار گروه ارسالی فعلی به هند به صورت نقدی پرداخت شود، مسئولیت تور را قبول خواهیم کرد.

نماینده فروش تورهای شرکت ایندوایشیا خاطر نشان کرد: با پذیرفتن این شرط توسط آژانس تهرانی و وعده وی مبنی بر پرداخت کامل بدهی ها، مسئولیت برگزاری تور را برای 4 گروه ایرانی پذیرفتیم. بعد از گذشت چند روز، وقتی مبلغی را دریافت نکردیم ایمیلی ارسال کردیم مبنی بر اینکه پرداختی شما واریز نشده است اما جوابی دریافت نکردیم؛ در ادامه اعلام کردیم که ما مسافران را نخواهیم پذیرفت؛ تا اینکه در 18 مارچ اولین و در 19 مارچ دومین گروه مسافران به هند وارد شدند.

راحیل اظهار کرد: از آنجایی که وچرها به نام شرکت ما زده شده بود، در 18 مارچ با ما تماس گرفته شد که مسافرها در فرودگاه منتظر شما هستند تا آنها را تحویل بگیرید اما به سبب عدم پرداخت ها نه هتل و نه اتوبوسی برای آنها رزرو نشده بود. پس از کسب اجازه از رییس شرکت قرار شد مسافران را از فرودگاه تحویل بگیریم و به هتل ببریم اما از آنجایی که هتلی برای آنها رزرو نشده بود با اینکه مسافران پول هتل های 4 و 5 ستاره تاپ را داده بودند به هتل های 4 و 5 ستاره معمولی برده شدند زیرا در این زمان حجم مسافران زیاد است و پیدا کردن هتل سخت می شود.

وی اضافه می کند: پس از اقامت 3 روزه در هتل جیپور و عمل نکردن آژانس مسافرتی تهران به وعده خود مبنی بر پرداخت 40 هزار دلار بابت هزینه هتل و عدم پاسخگویی آن، ما نیز از ارائه خدمات گشت درون شهری به گردشگران ایرانی خودداری و از آژانس درخواست کردیم یا پول را برای ما واریز و خود مسافرین این پول را پرداخت کنند تا سفر خود را ادامه دهند و در این مسیر اذیت نشوند.

نماینده فروش تورهای شرکت ایندوایشیا ابراز کرد: متاسفانه اعتبار شرکت ایندوایشیا به سبب عدم اجرای تعهدات آژانس ایرانی خدشه دار شده است. برای شفاف کردن این موضوع و بازسازی اعتبار شرکت خود به تهران آمدم و به منظور مبرا کردن شرکت از چنین مساله ای نامه ای را همراه با تمام اسناد و ایمیل های رد و بدل شده بین ما و آژانس تهرانی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کردم. اما متاسفانه آنها با اینکه مقصر را آژانس ایرانی می دانند اما ما را نیز مقصر می دانند و می گویند در این بین نمی بایست مسافران ایرانی اذیت می شدند.

وی ادامه داد: حتی ما را تهدید به قرار گرفتن در لیست سیاه ایران کرده اند. چرا وقتی ما مقصر نیستیم، باید متحمل چنین رفتاری شویم.

متاسفانه تلاش های خبرنگار دنیای سفر برای برقراری تماس و مصاحبه با مدیر کل نظارت و ارزیابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور پاسخگویی به چنین موضوعی، بی پاسخ ماند.

درک این موضوع که در چنین موارد و شرایطی، "مرجع ذی صلاح برای تعیین مقصر" کیست و اینکه "ساز و کار سازمان در بر خورد به چنین موضوعاتی چیست" سوالاتی بود که پس چندین تماس با ارائه دلیل مبنی بر مشغله مدیر کل مربوطه از جانب سازمان به آنها پاسخی داده نشد.

با وجود اینکه مسافران ایرانی تمام هزینه های سفر خود را، قبل از انجام سفر پرداخت می کنند، چرا باید سفر خود را به سبب بی تعهدی برخی از آژانس ها و شرکت های خدمات مسافرتی به تلخی و با عدم رضایت تجربه کنند. آیا راه حلی برای مقابله با چنین رخدادهایی که بارها و بارها در مقاصد دیگر نیز رخ داده است وجود ندارد. آیا جای نهاد و ارگانی که بتواند در چنین مواقعی با حضور خود خلاهای موجود را پر کند و در چنین مواقعی برای دفاع از حقوق شهروندان خود وارد بازی شود، خالی نیست!

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
بازکردن اسلحه MP5 با تشریح کامل جزییات