تولید و عرضه 15 نرم‌افزار قرآنی در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران


‌مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی، نرم‌افزارهای قرآنی با عناوین «محافل آسمانی»، «طراوت تلاوت»، «آوای ملکوت» و «مادران قرآنی» را تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سجاد نیکخو با اعلام این خبر گفت: مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران به منظور آشنایی بیشتر زائران و علاقمندان با معارف قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی اقدام به تولید 15 نرم‌افزار قرآنی کرده است.

وی ادامه داد: بخش‌های متنوعی در این نرم‌افزارها در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند، از جمله این که تصاویر سه بعدی از صحن‌های مختلف مسجد مقدس جمکران به عنوان هدیه به کاربران عرضه شده است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران افزود: یکی دیگر از خصوصیات این نرم‌افزارها چند رسانه‌ای بودن است، کیفیت بسیار بالای صوت و تصویر‌های استفاده شده در نرم‌افزار‌ها از دیگر قابلیت‌های قابل ذکر است.

نیکخو یادآور شد: از آنجا که مسجد مقدس جمکران در راستای ترویج دین اسلام و تشیع قدم بر می‌دارد، در پشت جلد تمامی نرم‌افزارها جمله «به منظور ترویج دین اسلام و معارف اهل بیت (ع) هرگونه تکثیر غیر تجاری بلامانع است»، ذکر شده است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی، یکی از برنامه‌های دارالقرآن الکریم مسجد مقدس جمکران، برگزاری محافل قرآنی با اجرای برنامه‌های متنوع شامل قرائت قاریان بین المللی، تواشیح، سخنرانی و ابتهال است که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، بر همین اساس، دو نرم‌افزار با موضوع محافل قرآنی و با نام «محافل آسمانی» تولید شده است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مراسم جزءخوانی قرآن کریم هر سال در ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان و اساتید بین‌المللی و کشوری قرآن کریم و با حضور عاشقان کلام وحی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود که 6 عنوان نرم‌افزار ترتیل خوانی با نام «آوای ملکوت» تولید شده است.

نیکخو، نرم‌افزار قاریان نوجوان با عنوان «طراوت تلاوت» را یکی دیگر از نرم‌افزارهای تولیدی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های تبلیغی ترویجی دارالقرآن الکریم، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم توسط نوجوانان بوده است.

وی افزود: در این نرم‌افزار صوت قاریان نوجوان برتر و مستعد از سراسر کشور که در مسجد مقدس جمکران به تلاوت پرداختند، از جمله سهیل مقدسی(کرمان)، ابوالفضل زاهدی‌مقدم(خراسان)، امیرحسین حیدری(تهران)، علیرضا باقری(اردبیل)، مهدی شیروی(اصفهان)، امیرمحمد قربانی(خراسان رضوی)، سالار اکبرزاده(اردبیل)، علیرضا سلیمی(قم)، سجاد عزیزاللهی و امیر یادگاری(تهران)، امیرحسین رحمتی (گلستان) و محمدهادی ساجدی و مهدی عبرتی(گیلان) وجود دارد.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: نرم‌افزارهای «مادران قرآنی» از دیگر نرم‌افزارهای تولید شده در مسجد مقدس جمکران است که حاوی جلسات کارگاه آموزشی «هرمادر ایرانی، یک مربی قرآنی» است.

نیکخو در پایان یادآور شد: کارگاه آموزشی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» به منظور آشنایی مادران با شیوه‌های آموزش قرآن و مفاهیم دینی به کودکان با موضوعات حفظ قرآن با بازی، دعوت خوش آغاز به نماز و آموزش نماز توسط استاد مهدی فاضلی، رتبه اول کشوری در جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن، در مسجد مقدس جمکران برگزار شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گزارش مسجد مقدس جمکران-مسجد جامع گرگاب