سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ دستگیری متهم اینترنتی با کلاهبرداری 500 میلیون ریالی


حوادث/ دستگیری متهم اینترنتی با کلاهبرداری 500 میلیون ریالی میزان/ رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با 500 میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کردستانی مبنی بر کلاهبرداری و برداشت از حساب های بانکی آنها و ارجاع پرونده ها از طریق قاضی ویژه رسیدگی به جرایم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات و بررسی های به عمل آمده متهم با ارسال پیامک با عنوان برنده شدن در طرح هزاران لبخند همراه اول برای مشترکین اپراتور مربوطه و همچنین به این روش که به نمایندگی از ارگان های دولتی و خصوصی با رستوران ها تماس و به بهانه عقد قرارداد جهت تهیه و تامین غذا برای 200 الی300 نفر برای ،اعتماد آنها را جلب و اطلاعات حساب بانکی آن ها را اخذ و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب های بانکی آن ها نموده است.

سرهنگ شاکری افزود: با شناسایی متهم، مأموران پلیس فتا به محل اختفاء متهم در یکی از استان های مرکزی کشور اعزام و وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: این متهم در کل کشور دارای 111 نفر شاکی و در استان کردستان 19 شاکی دارد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کردستان گفت: همچنین تعداد 46 قطعه سیم کارت و 3 دستگاه گوشی تلفن همراه که متهم با استفاده از آن ها اقدام به کلاهبرداری می کرد از متهم کشف و ضبط شد.

سرهنگ شاکری با اشاره به اعتراف متهم به 500 میلیون ریال کلاهبرداری، اظهار کرد: متهم در اجرای دستور مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس فتا قرار دارد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: مشترکین اپراتورها و شهروندان در صورت تماس تلفنی و یا دریافت پیامک تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها و یا به بهانه عقد قرار داد تا حصول اطمینان و شناسایی فرد تماس گیرنده، از ارایه هرگونه اطلاعات شخصی به افراد غیر خودداری و در صورت مواجه شدن به چنین موضوعاتی بلافاصله از طریق شماره‌های 2185915 یا 110 تماس حاصل کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
دستگیری کلاهبرداری که بیش از 100 شاکی دارد