تهیه‌کننده «این سیب هم برای تو»: ظرفیت اکران سینما بیش از 50 فیلم نیست


تهیه‌کننده «این سیب هم برای تو»: ظرفیت اکران سینما بیش از 50 فیلم نیست

باشگاه خبرنگاران/ محمد نشاط تهیه‌کننده سینما در خصوص چگونگی ساخت فیلم «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند، گفت: فیلمنامه‌ای را دو سال قبل از نازنین فراهانی خریدم که ایده‌اش برایم جذاب بود. این فیلمنامه داستان دو دختر را روایت می‌کند که به دنبال برقراری رابطه دوستانه و مراوده‌های بسیار باهم هستند که به اصطلاح همدیگر را دور می‌زنند و این نکته‌ای بود که به دلم نشست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشراف کامل سیروس الوند به کارگردانی، نقد و فیلمنامه‌نویسی را از دلایل انتخاب این کارگردان نام آشنای سینمای کشور دانست و افزود: من به توان الوند اعتقاد دارم و پیش از این کار مشترک موفقی به نام «پرتقال خونی» را با او تجربه کرده‌ام و چون می‌دانستم که باید روی فیلمنامه کار بشود، آن را به دست الوند سپردم.
وی ادامه داد: الوند جزو کارگردان‌هایی است که فیلم را رها نمی‌کند و از ابتدا تا انتهای فیلم با پروژه همکاری می‌کند و قلم خوب، همکاری، رفاقت و توانایی در تولید قصه‌های ملودرام اجتماعی دلیل انتخاب الوند برای این کار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فیلم «این سیب هم برای تو» برای جوان‌ها و خانواده‌ها پیامی با این موضوع دارد که چگونه با دوستانشان برخورد کرده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.
نشاط افزود: قهرمان اصلی قصه ما در تمام تلاطم‌های زندگی، اصالت دختر بودن و سنتی بودن خودش را حفظ می‌کند و این خیلی مهم است که با وجود پول و مسائل دیگر، آن اصول و اعتقادات اولیه خود را فراموش نکنیم.
وی با اشاره به کم علاقگی مخاطب به فیلم‌های اجتماعی رایج در سینمای ایران اظهار داشت: در زمانی که 10 فیلم همزمان اکران می‌شود، کمبود سالن داریم و در خوش‌بینانه‌ترین شکل ممکن متوجه می‌شویم که اغلب داستان‌ها تکراری بوده و هیچ فکری هم به حالش نشده است. باید بپذیریم که ظرفیت اکران ما 50 فیلم بوده و 120 فیلم تولید می‌شود و همواره 50 فیلم پشت خط می‌مانند و این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که به جشنواره فیلم فجر نزدیک می‌شویم و با انبوهی از فیلم‌های اکران نشده مواجه می‌شویم که باید به مردم معرفی شوند.
نشاط ادامه داد: این حالت چرخشی اکران به سینما لطمه می‌زند و این که مخاطب در انتظار دیدن فیلمی باشد و فیلم دیگری را ببیند سرگردانش می‌کند. در تهران نیز به جز چند پردیس سینمایی که می‌توانند جوابگوی نیاز مردم باشند، دارند. سالنی نداریم که مخاطب با خیال راحت به داخل آن رفته و از امکاناتش استفاده کند، در اصل باید بگوییم که سینمای ما حالت مرده پیدا کرده است.
نشاط در ادامه در پاسخ به این سؤال که شورای عالی سینما تا چه اندازه می‌تواند به اوضاع سینمای کشور‌مان سر و سامان بدهد، گفت: متأسفانه خیلی از سازمان‌هایی که راه‌اندازی می‌شوند، وظایف خود را فراموش می‌کنند و اگر قرار بر این است که به فکر خودشان باشند و برای خودشان کار کنند، چه فایده‌ای برای ما و سینما خواهد داشت؟!
وی در زمینه انحلال احتمالی شورای عالی سینما پس از طرح این سؤال که چرا باید منحل شود، اظهار داشت: شورای عالی سینما باید کار خود را به درستی انجام دهد و به نفع سینما و در این حوزه گام بر دارد. من همیشه می‌گویم اگر تهیه‌کنندگی کاری تخصصی است، پس چرا هر کسی از راه می‌رسد تهیه‌کننده می‌شود؟!
نشاط در خصوص کاهش حضور رئیس جمهور در جلسات شورای عالی سینما گفت: من که به جای رئیس جمهور نمی‌توانم جواب بدهم؛ اما شاید مشغله کاریشان زیاد است. البته با توجه به اینکه یکی از کار‌های دولت رسیدگی به وضعیت سینما و پیشبرد فرهنگ و هنر هفتم است، به نظر من اگر خودشان هم وقت نمی‌کنند در جلسات شرکت کنند، باید معاون اول یا فرد دیگری را مأمور این کار کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمله تهیه کننده تازه وارد سینما به محسن تنابنده!!!