سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۵ توصیه مهم برای خلق برند شخصی


۵ توصیه مهم برای خلق برند شخصی

شاید الان نیازی به پیدا کردن یک شغل تازه نداشته باشید، اما ممکن است در آینده مجبور باشید این کار را انجام دهید. ولی پیش از آنکه بخواهید به دنبال کار بگردید بهتر است برای بهبود برند شخصی خود (تصویری که از خود به دنیا نشان می دهید) هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید.

به گفته ی سوزان ویتال، مدیر ارشد بازاریابی یکی از ارائه دهندگان نرم افزار های نیروی انسانی، «وقتی پای به دست آوردن شغلی به میان می آید که همیشه به دنبالش بوده اید، بهره مندی از یک برند شخصی قدرتمند دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است».

در ادامه ۵ راه فوق العاده برای تقویت برند شخصی را از نظر خواهید گذراند که در نتیجه ی آنها آینده ی شغلی بهتری در انتظارتان خواهد بود.

۱- به سراغ شخصیت های مهم بروید

اگر کسی شما را نشناسد برند سازی شخصی چندان اثربخش نخواهد بود. پس در گردهمایی ها و نمایشگاه های صنعت خود حضور به هم برسانید و اطمینان حاصل کنید خودتان را به تمام کسانی که باید، معرفی می کنید. پیش از رویداد مورد نظر کمی جستجو کنید و در هنگام رویداد، شخصیت های مهم و برجسته را با جذبه ی خود و یک گپ و گفت کوتاه و حساب شده هدف قرار دهید. پس از رویداد نیز روی لینکدین یا از طریق ایمیل به افراد جدیدی که به ارتباطات شما افزوده شده اند پیام شخصی بدهید و بابت زمانی که برای گفتگو با شما اختصاص دادند تشکر کنید.

فرستادن پیام تشکر هیچگاه کار بدی محسوب نمی شود. در عوض کاری می کند که از میان شرکت کنندگان پرحرف چنین رویداد هایی یک سر و گردن بالاتر بایستید.

۲- معرفی ویدیویی را مد نظر قرار دهید

فناوری با سرعت حیرت آوری دستخوش تغییر و تحول می شود. نه تنها رزومه ی کاغذی تقریباً منسوخ شده محسوب می شود، بلکه رزومه ی متنی الکترونیکی نیز در حال از مد افتادن است. بزرگ تر کردن فونتی که با آن نام خود را بالای رزومه تان درج کرده اید برای شاخص تر کردن شما در میان ابر اطلاعاتی که شرکت ها این روز ها با آن مواجه هستند چندان اثربخش نخواهد بود.

در عوض، می توانید تهیه ی یک نسخه ی ویدیویی از نامه ی معرفی خود را مد نظر قرار دهید. حتی اگر این ویدیو تنها روی پروفایل لینکدین شما موجود باشد، این شیوه ی منحصر به فرد معرفی به کارفرما های احتمالی می تواند برتری ویژه ای به شما ببخشد که متن هرگز توانایی آن را ندارد. می توانید اندکی خلاقیت را هم چاشنی ویدیوی خود کنید.

۳- بلاگ نویسی را شروع کنید

نوشتن پست میهمان، راه بسیار خوبی برای دیده شدن است. دانش، استعداد، و مهارت های خود را با نوشتن به دیگران نشان دهید. اگر می توانید روی وبلاگ های شناخته شده و مورد احترام صنعت خود جایگاهی پیدا کنید که چه بهتر. اگر نه، وبلاگ خودتان را به راه بیاندازید. با نوشتن پست های مختلف در مورد موضوعات گوناگون (از بهترین رویه های کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی گرفته تا نظر شخصی تان در مورد آخرین قسمت فیلم استار وارز) کار کارفرمایان احتمالی برای آشنایی با برندتان را ساده کنید. با این حال در نظر داشته باشید اگر اقدام به وبلاگ نویسی می کنید، باید به صورت منظم و مداوم به نوشتن ادامه دهید. در غیر این صورت ممکن است نامنظم و نامتمرکز به نظر برسید.

۴- رد پای آنلاین خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید

همه می توانند هر چیزی که آنلاین است را ببینند؛ از جمله کارفرمایان احتمالی شما. در حقیقت ۷۶ درصد از متخصصین جذب نیرو می گویند همیشه یا گاهی اوقات پیش از استخدام، گزینه ی مورد نظر خود را روی گوگل جستجو می کنند و ۴۰ درصد از آنها نیز گزارش کرده اند طی این جستجو اطلاعاتی پیدا می کنند که باعث حذف فرد مورد نظر از میان گزینه های انتخابی می شود.

تمام پروفایل های خود روی شبکه های اجتماعی را به دقت بررسی و اطمینان حاصل کنید چیزی که کارفرمایان احتمالی شما ممکن است با آن مواجه شوند، همان چیزی است که باید ببینند. از فهرست کتاب های مورد علاقه گرفته تا تجربه های کاری گذشته، هر چیزی روی اینترنت می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

۵- خجالت نکشید؛ از خودتان تعریف کنید

بعضی ها ممکن است نام این کار را خودنمایی بگذارند، اما نیرو های زبردستی که به صورت حرفه ای به دنبال شغل می گردند این را به خوبی می دانند که تعریف از خود به بهبود و تقویت برند شخصی کمک می کند. اگر در محل کار خود پروژه ی بزرگی را به انجام رسانده اید، درباره اش بنویسید. اگر در جامعه ی خود فعالیت داوطلبانه ی موفقیت آمیزی داشته اید درباره اش بنویسید. اما اگر غذای خوشمزه ای درست کرده اید، درباره اش ننویسید. هیچ چیز مثل زیاد پست گذاشتن روی شبکه های اجتماعی آزار دهنده نیست؛ به ویژه اگر مخاطب هدف رئیس آینده تان باشد.

فراموش نکنید، برند شخصی شما مکمل رزومه تان است. با پست های معقول توئیتری یا آپدیت های به موقع (و نه بیش از حد) روی لینکدین، به کارفرمایان بالقوه ی خود نشان دهید در صنعت خود فعال و در تلاش های خود موفق هستید.

منبع: inc

برچسب‌ها:استخدامبرند سازی شخصیبرند شخصیبرندینگ شخصیشغل جدیدمدیرانموفقیت

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
چرا برند شخصی یک موضوع شخصی است؟