سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی روش‌های جلوگیری از قاچاق کالا/ طرح جایگزین برای «شبنم» تدوین می‌شود


داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز و با حضور مسئولان دستگا‌های ذیربط، موضوع جلوگیری از قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه که با حضور نمایندگان گمرک، وزارت صنعت، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، اقدامات دستگاه‌های ذیربط پیرامون مبارزه با واردات کالاهای قاچاق و تقویت تولیدات داخلی مباحثی مطرح و راهکارهای جلوگیری از قاچاق کالا به داخل کشور بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: پس از حذف طرح شبنم، موضوع جایگزینی طرح جدید در این باره در کمیسیون مطرح شد و گزارشات وزارت صنعت از این امر حمایت داشت که اقدامات جامعی برای جایگزینی این طرح انجام شده که البته کمیسیون این ایراد را وارد دانست که پس از گذشت بیش از دو سال هنوز هیچ‌یک از اقدامات منتهی به نتیجه نشده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در نهایت جمع‌بندی جلسه امروز بر این شد تا هر چه سریع‌تر طرح جامعی جایگزین طرح شبنم شود، با رعایت زمان، این طرح‌ها هم مانند تأیید بارکد برای کالاهای وارداتی اجرایی شود.

وی در پایان گفت: البته عنوان شد این اقدام در خصوص واردات گوشی‌های تلفن همراه محقق شده و مقرر شد تا در خصوص سایر کالاهای وارداتی نیز به منظور جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق، دستگاه‌های ذیربط، وزارت صنعت و گمرک اقدامات لازم را صورت دهند و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیز بر اقدامات انجام شده نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MS6AL2


ویدیو مرتبط :
کد رهگیری جایگزین طرح شبنم