سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ نشر چشمه با یازده رمان جدید به استقبال سال نو می‌رود


پیشخوان/ نشر چشمه با یازده رمان جدید به استقبال سال نو می‌رودخبرگزاری کتاب ایران/ نشر چشمه بعد مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بود، این روزها پرکار شده است و در حوزه‌های مختلف، چندین کتاب در مرحله چاپ دارد، به همین منظور این انتشارات در حوزه ادبیات داستانی تألیفی با یازده عنوان کتاب به استقبال سال نو می‌رود.
مهدی یزدانی‌خرم که در گذشته رمان‌های «به گزارش اداره هواشناس فردا این خورشید لعنتی» و «من منچستر یونایتد را دوست دارم» را منتشر کرده بود، در انتظار چاپ کتاب «سرخ سفید» از سوی این انتشارات است. یزدانی خرم پیش از این موفق به دریافت جایزه ادبی واو برای نوشتن رمان «به گزارش اداره هواشناسی فردا این خورشید لعنتی»، برنده جایزه بهترین رمان سال ۹۱ کتاب سال هفت اقلیم و برنده جایزه بهترین رمان سال‌های ۹۱ و ۹۲ از هیات داوران جایزه ادبی بوشهر برای رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم» شده بود.

احمد بیگدلی که با رمان «اندکی سایه» موفق به دریافت بیست و چهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده بود نیز در انتظار انتشار کتاب جدیدش با عنوان «ذبیح» است. وی همچنین در سال 1385 با کتاب مجموعه داستان «آوای نهنگ برنده» برنده هفتمین جایزه کتاب فصل شده است.

الهام فلاح که تا‌به‌حال دو رمان با نام‌های‌ «زمستان با طعم آلبالو» و «سامار» را با نشر ققنوس و یک مجموعه داستان به نام «کشور چهاردهم» را از سوی نشر نگاه منتشر کرده است، کتاب جدیدش با عنوان «خون مرده‌گی» را به نشر چشمه سپرده است.

رمان «این هیولا تو را دوست دارد» نوشته لیلی مجیدی نیز جزو کتاب‌هایی است که به زودی از سوی نشر چشمه منتشر خواهد شد، مجیدی پیش از این نیز کتاب‌های «نگران نباش» و «دود» را برای انتشار به این انتشارات سپرده بود.
محمد کشاورز که کتاب «پای‌کوبی» را توسط نشر قصه و «بلبل حلبی» را توسط نشر چشمه چاپ کرده بود با کتاب «روباه شنی» به استقبال سال نو می‌رود.
کتاب «گچ و چای سرد» به قلم آتوسا افشین‌نوید نیز یکی از کتاب‌هایی است که به زودی توسط این انتشارات منتشر خواهد شد. افشین‌نوید پیش از این مجموعه داستان‌هایش را با عنوان «سرهنگ تمام» منتشر کرده بود.

همچنین فرهاد کشوری که با کتاب «مردگان جزیره موریس» موفق به دریافت جایزه مهرگان ادب شده بود، کتاب جدیدش با عنوان «کشتی طوفان‌زده» را منتشر خواهد کرد.
محمدهاشم اکبریانی که نخستین رمانش با نام «باید بروم» در سال 1388 به چاپ رسیده است، کتاب جدیدش با عنوان «زندگی همین است» را در نوبت انتشار نشر چشمه دارد. «نیست تا نیست»، «نیم‌غبار دلخوشی» و «مثل کافه‌ای متروک» نام سه مجموعه شعر اوست. از وی در حوزه داستان، کتاب‌های «کاش به کوچه نمی‌رسیدم»، «آرامبخش می‌خواهم»، «عذاب ابدی» و «هذیان» نیز به چاپ رسیده است.

آرش آذرپناه که تا به امروز یک مجموعه داستان به نام «خانه جای ماندن نیست» و رمان «کسی گلدان‌ها را آب نمی‌دهد» از او به چاپ رسیده است، با کتاب «جرم زمانه‌ساز» به استقبال مخاطبان خود می‌رود.
همچنین این انتشارات، دو کتاب «سفر سرگردانی» و «گود»، به قلم سعیده امین‌زاده و مهدی افشارنیک را نیز آماده چاپ دارد.


منبع: خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
پیام تبریک سال نو همکاران نشر الگو