علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



خصوصیات ژنتیکی ۲هزار نمونه خون بند ناف استخراج شد


خصوصیات ژنتیکی ۲هزار نمونه خون بند ناف استخراج شدویستا/ رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در شرکت دانش بنیان فناوری بن یاخته های رویان، بیش از ۵ هزار نمونه خون بند ناف نگهداری می شود که تقریبا خصوصیات ژنتیکی دو هزار نمونه استخراج شده است.
حمید گورابی با بیان اینکه شرکت فناوری بن یاخته های خون بند ناف از سال ۸۳ در حال فعالیت است، گفت: یکی از وظایف اصلی این شرکت بانک خون بند ناف خصوصی است و افرادی که مایل هستند خون بند ناف نوزادشان را به ما در این شرکت می سپارند.
گورابی اظهار داشت: ما در شرکت فناوری های بن یاخته رویان، خون بند ناف نوزاردان را تلخیص و نگهداری می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بسیاری از والدین که به این شرکت مراجعه می کنند، رضایت دارند، گفت: به همین دلیل به راحتی اگر بیمار بدخیمی به ما مراجعه کند می توانیم از خون بند ناف نوزادشان استفاده کنیم.
گورابی با اشاره به مزیت سپردن خون بند ناف به این شرکت، ادامه داد: علاوه بر اینکه این کار پشتوانه ای برای فرزند است بلکه این والدین به عنوان یک خیر در راستای درمان برخی بیماری ها با سلول های بنیادی اهدایی گام برداشته اند.

وی با بیان اینکه تعداد پیوندها در این شرکت رو به تزاید است، تاکید داشت: بخش های پیوند در حال گسترش هستند و در آینده این پیوند ها بیشتر خواهند شد.
به گفته رئیس پژوهشگاه رویان، بانک عمومی ما در این شرکت ۵هزار نمونه دارد که از این تعداد خصوصیات ۲هزار نمونه استخراج شده و قابل استفاده توسط بیماران است.
گورابی عنوان کرد:قصد داریم مشخصات ژنتیکی تعداد دیگری از نمونه ها که توسط بانک خصوصی ارئه می شود را استخراج کنیم و در اختیار بیماران قرار دهیم.


منبع: ویستا


ویدیو مرتبط :
نخستین ذخیره سازی خون بند ناف در جهاد دانشگاهی قم