پیش‌بینی بارش برف و باران در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور


مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی امروز همچنان جوی آرام در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم بوده که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

احدوظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنا، گفت: از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب وارد کشور شده و به تدریج تا اواخر وقت استان‌های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب، غرب، مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی را فرا می‌گیرد و در این مناطق سبب بارش باران و وزش باد خواهد شد و در برخی مناطق جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه در روز پنج‌شنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در برخی از مناطق شرق و جنوب شرق سبب بارش برف و باران و همچنین از اوایل شب و طی روز پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: روز جمعه با حرکت این سامانه بارشی به سوی شرق شاهد ابرناکی و بارش برف و باران در مناطق جنوبی، شرقی و جنوب شرقی خواهیم بود.

وظیفه ادامه داد: شدت بارش از اوایل شب چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در شرق خوزستان، غرب فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و جنوب اصفهان و در روز جمعه در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب هرمزگان و غرب کرمان وجود خواهد داشت و سامانه فوق تا روز یکشنبه در نیمه جنوبی کشور فعال خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: لازم به ذکر است تداوم پایداری جو در نیمه شمالی کشور تا اوایل هفته آینده است که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

وظیفه افزود: هر چند که روز چهارشنبه چگالی آلاینده‌ها در تهران، کرج، اراک و اصفهان به بیشینه خود می‌رسد انتظار می‌رود روز پنجشنبه از شدت آن کاسته شود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه در خصوص وضعیت هوای استان تهران در روز چهارشنبه 2 دی 94، گفت: تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبارآلود و در اواخر وقت با افزایش ابر روبرو شد. بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این روز 9 و 3 درجه سانتیگراد است.

وی ادامه داد: تهران در روز پنجشنبه سوم دی ماه نیز ابری همراه با غبار محلی و بارش پراکنده و در اواخر وقت با کاهش ابر روبرو خواهد بود و همچنین در روز جمعه نیز شاهد کمی ابری تا نیمه ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی در استان تهران هستیم. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران نیز در این دو روز 7 و 1 ، 9 و صفر درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بارش باران و برف در کشور