سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داعش مشغول جمع کردن یک ارتش سایبری است


به دنبال حملات مرگباری که اواخر سال 2015 میلادی و اوایل امسال در اروپا به وقوع پیوست گزارشاتی منتشر گردیده که نشان می دهند گروه تروریستی داعش ارتشی از هکرهای سازمان یافته را به استخدام خود درآورده است که می توانند پشتیبانی مداوم و 24 ساعته از سربازان زمینی اش را فراهم نمایند.

اما جدیدترین گزارشات منتشر شده در این رابطه نشان می دهند که گروه های هک تحت فرمان این سازمان تروریستی چیزی بیش از یک ماشین تبلیغاتی نیستند و صرفا قادرند عملیات های کوچکی را علیه دشمن به انجام برسانند. حالا مشخص شده این گروه تمایل دارد توانمندی های خود در این حوزه را بسط و توسعه دهد. جالب است بدانید این خبر در حالی منتشر می شود که چندی پیش دولت آمریکا به داعش اعلان جنگ سایبری داد.

براساس گزارش نشریه ای با عنوان Flashpoint که با عنوان «هک برای داعش: چشم انداز تهدید سایبری اضطراری» منتشر شده است و نخستین بار نیز توسط سایت Ars Technica رویت گردید، این گروه تروریستی در ماه آوریل (ماه گذشته) چهار تیم سایبری مستقل را در قالب یک گروه با یکدیگر ادغام نموده و نام «ارتش سایبری  خلیفه» را بر آن نهاده است.

شاید راه اندازی چنین واحدی بسیار رعب انگیز باشد اما آنطور که در گزارش Flashpoint آمده است آنها نمی توانند زیان های سایبری قابل توجهی را به بار آورند زیرا تخصص لازم برای اجرای حملات دیجیتالی پیشرفته را ندارند.

Laith Alkhouri از بنیانگذاران این نشریه و همچنین مدیر واحد تحقیقات و تحلیل خاور میانه و آفریقا در این باره گفت: تا همین اواخر تحلیل های ما در مورد توانمندی های کلی این گروه نشان می داد که نه آنچنان پیشرفته اند و نه اینکه عملیات های پیچیده ای را به انجام رسانده اند. اما با یکپارچه شدن اخیر گروه های متعدد سایبری تحت فرمان داعش که پیشتر به آن اشاره نمودیم حالا حامیان این گروه برای هماهنگسازی و البته انجام حملات سایبری علیه دولت ها و شرکت های مختلف تمایل و علاقمندی بیشتری را از خود نشان می دهند.

طبق این گزارش جنید حسین شهروند بریتانیایی که در تهاجم ماه آگست 2015 کشته شد مدیر سابق ارتش سایبری خلیفه بوده است. حسین که با نام TriCK شناخته می شد و از اعضای یک گروه هکری شناخته شده به نام TeaMp0isoN بود در تابستان 2014 به داعش پیوست و از آن زمان تمام تلاشش را به کار گرفت تا هکرهای دیگر را هم به استخدام این سازمان در بیاورد که البته زیاد هم موفق نبود.

داعش در ادامه موفق شد کنترل برخی اکانت ها در شبکه های اجتماعی و همچنین بعضی از وبسایت ها را در دست بگیرد (از جمله نیوزویک) و وبسایت متعلق به برخی از شهرهای مشخص را نیز هدف حمله قرار دهد.

حالا گروه هکری یکپارچه داعش به جای آنکه حملات مختص به خود را علیه اهدافش ترتیب دهد قصد دارد از سایت ها و ابزارهایی استفاده نماید که نقش بدافزار را دارند و می تواند آنها را از فوروم های ویژه هکرها خریداری نمود.

البته لازم است اشاره نماییم که ارتش سایبری خلیفه همچنان قادر خواهد بود که عملیات های تبلیغاتی خود را به راه انداخته و خساراتی را برای اهداف نرم خود به راه بیاندازد. بنابراین توانمندی های آن را علیرغم محدودیت هایشان نباید نادیده گرفت.


ویدیو مرتبط :
روایت ارتش سایبری ایران - ویژه نامه روز ارتش