سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیگیری‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک رسانی فوری به مردم مناطق سیل‌زده


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ،  رضایی همچنین در تماس با چیت چیان وزیر نیرو آخرین وضعیت سیل استان های غرب و جنوب غربی کشور را بررسی نمود.
بنا به گزارش ها سیلی به حجم سه هزار متر مکعب فردا بعدازظهر به اهواز می‌رسد که در همین راستا دکتر محسن رضایی طی تماسی با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خوزستان، آمادگی کامل تمامی پاسداران و بسیجیان این منطقه را برای مقابله با خسارات این پدیده را خواستار شد.
به گفته وی، با توجه به اینکه این سیل بزرگ‌تر از سیل‌های پیشین است، مردم استان خوزستان باید برای مراقب اطراف رودخانه کارون باشند.
در عین حال، چیت‌چیان – وزیر نیرو – با ارائه گزارش تلفنی دکتر رضایی وضعیت سد دزفول را سالم گزارش کرد و گفت که هیچ نگرانی از بابت سد دزفول وجود ندارد و هرچند که ورودی اب به سد طی ساعات گذشته به 8000 متر مکعب بر ثانیه هم رسید، اما اکنون حجم آب کاهش یافته و به 4000 متر مکعب بر ثانیه کاهش رسیده است.
دکتر رضایی همچنین با برقراری تماس تلفنی با استاندار و فرمانده سپاه پاسداران ایلام، وضعیت سیل در این استان را نیز جویا شدند که بر اساس گزارشات رسیده سیل در جنوب استان و در منطقه دره‌شهر و دهلران اتفاق افتاده و به گفته مسئولان این استان، در 48 ساعت به اندازه یک سال باران آمده است.
هچنین در تماس دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بازوند استاندار لرستان آخرین وضعیت سیل در این استان بررسی شد.
استاندار لرستان در این تماس با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات کمک رسانی در این استان بیان داشت: سیل در استان لرستان خسارات شدیدی را بر شهر پل دختر وارد کرده و موجب قطع آب شرب مردم استان شده که با تلاش مسئولان منطقه تامین آب شرب برای مردم از طریق تانکرهای آب فراهم شده است.
بنا به آخرین گزارش هااز وضعیت سیل در این استان، در طی 52 ساعت 150 میلی‌متر باران باریده است که این اتفاق سبب ریزش کوه در مسیر راه‌آهن، مسدود شدن ریل و توقف عبور و مرور قطارها شده است.
بر پایه گزارشات رسیده به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، 1500 منزل مسکونی در شهرها و 2000 منزل در روستاهای استان لرستان دچار آب گرفتگی شده است.
گزارش های تکمیلی از پیگیری های به عمل آمده متعاقبا منتشر می شود.
انتهای پیام/
 

http://fna.ir/YF97W5


ویدیو مرتبط :
پست اینستاگرامی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از کشف کودتای نوژه سال 59