آزادی 73 زندنی جرایم غیرعمد در دهه مبارک فجر در فارس


مدیر عامل ستاد مردمی دیه استان فارس از آزادی 73 زندانی جرایم غیر عمد این استان به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سیدرضا اسکندری در جمع خبرنگاران گفت: 73 نفر از زندانیانی که به واسطه ارتکاب جرائم غیرعمد شامل تصادف غیرعمد، مهریه، نفقه و محکومیت مالی به غیر از کلاهبرداری، در زندان بسر می‌برند، با کمک ستاد دیه کشور و مشارکت خیرین به آغوش خانواده باز می‌گردند.

وی گفت: اصل بدهی این افراد مبلغ 40 میلیارد ریال بوده که با تلاش شورای سازش ستاد دیه مبلغ 10 میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه از شاکیان اخذ شده و مابقی بدهی این افراد توسط منابع ستاد مردمی دیه فارس و پرداخت وام به مددجویان تامین شده است.

اسکندری اضافه کرد: اکنون 923 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان فارس بسر می‌برند که برای آزادی از حبس، چشم به راه خیرین هستند، از این تعداد؛ 268 نفر به جرم مهریه و نفقه، 180 نفر به جرم تصادف و دیه، 475 زندانی نیز به جرم مالی در بازداشت قرار دارند.

عضو هیئت مدیره ستاد مردمی دیه استان فارس افزود: از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 436 زندانی جرایم غیرعمد در فارس آزاد شده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط اتو خسروانی در ماه رمضان