شاخص امید به زندگی در کشور، زیبنده نظام اسلامی نیست/ طرح تحول سلامت ایراداتی هم دارد


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شاید امروز شاخص امید به زندگی با مصرف بالای دارو، افزایش یابد اما این افتخار نیست بلکه اگر این شاخص با کاهش بستری بیماران و مصرف دارو، ارتقاء یابد موفقیت است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در دومین نشست هم‌اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به خدمات پزشکان مجاهد در عرصه‌های مختلف دوران انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: کارنامه درخشان پزشکان بسیجی و مجاهد در ابتدای انقلاب در سنگرهای جنگ و خدمت رسانی به سربازان انقلاب، خودش را نشان داد و اکنون، هم در عرصه جنگ نرم و هم در بُعد دیگری از جنگ سخت در خارج از مرزهای ایران و در یمن و سوریه مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به برخورد دوگانه غربی‌ها با مقوله حقوق بشر، اظهار کرد: امروز رسانه‌های دنیا در یک خیانت تمام عیار، برخی اتفاقات ساده را در اروپا به مسئله اول دنیا تبدیل می‌کنند اما در قبال جنایت‌هایی چون حمله به بیمارستانی در افغانستان یا کشتار کودکان در کشورهای اسلامی به بهانه دموکراسی سکوت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف دشمن برای براندازی نظام اسلامی بر مبنای نفوذ و تغییر افکار مردم، شرایط امروز را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت: نفوذ همواره بوده است و از اول انقلاب تاکنون ما با این مسئله مواجه بوده‌ایم اما اهمیت توجه به این مسئله در شرایط فعلی این است که در حال حاضر نفوذ از یک تاکتیک به استراتژی اصلی برای براندازی نظام اسلامی تبدیل شده است.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت مسئله پیشگیری اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌های جریان پزشکی کشور این است که بحث پیشگیری و بهداشت بر مقوله درمان غلبه ندارد، در حالی که پیشگیری، بالاترین جلوه اقتصاد مقاومتی در بخش بهداشت و درمان است و باید به آن توجه زیادی شود.

وی گفت: از سال 57 که شاخص امید به زندگی حدود 57 سال بود موفق شده‌ایم آن را به حدود 74 سال برسانیم اما این شاخص زیبنده نظام اسلامی نیست.

نقدی ادامه داد: شاید امروز شاخص امید به زندگی با مصرف بالای دارو رخ دهد اما این افتخار نیست بلکه اگر شاخص امید به زندگی با کاهش بستری و کاهش مصرف دارو ارتقاء یابد موفقیت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بومی سازی تجهیزات پزشکی و دارو را امری پراهمیت خواند و گفت: صنعت ما در کشور چنان ظرفیت بالایی دارد که همه تجهیزات پزشکی می‌تواند در داخل ساخته شود و باید کوشید تا کیفیت این تجهیزات نیز روز به روز ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: در بحث دارو هم از لحاظ علم شیمی و بیولوژیک جزء کشورهای پیشرفته‌ایم و سابقه ما در داروهای گیاهی و علم و دانش سنتی هم ظرفیت‌های خوبی برای ما ایجاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول سلامت با وجود توفیقاتش، ایراداتی هم دارد که بدون تعارف باید انتقادات خود را بیان کنیم به شرط اینکه این مباحث، سیاسی نشود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی