علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آغاز ثبت‌نام بازنشستگان متقاضی وام کالا/مدل جدید افزایش حقوق‌ها


به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی امروز در همایش تعاونی‌های مسکن از طرح جدید کارت اعتباری خرید کالا خبر داد و گفت: این طرح به نام کارا کارت در دو گروه مجزا برای بازنشتگان تامین اجتماعی و کشوری و زوج های جوان و کارمندان اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اظهارداشت: از امروز بازنشسگان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سایتی که اعلام می‌کنیم برای دریافت کارت اعتباری ثبت نام کنند. این طرح به صورت پایلوت در دو استان انجام می‌شود و افراد می‌توانند به میزان ۴ برابر دستمزد خود از کارت خرید اعتباری بهره مند شوند.

ربیعی ادامه داد: در طول مدت بازپرداخت افراد به هر میزانی که اقساط خود را پرداخت کرده باشند می‌توانند کارت خود را مجددا شارژ کنند. از هفته آینده بازنشستگان کشوری نیز می‌توانند از کارت خرید اعتباری بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در مراحل بعدی سایر طبقات اجتماعی هم می‌توانند از کارت خرید اعتباری بهره مند شوند گفت: نامه‌ای را به کارفرمایان ارسال کردیم تا آنها ضمانت نیروی کار را برعهده بگیرند و اقشار حقوق بگیر بتوانند در کنار بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی از این طرح بهره مند شوند.

وزیر کار ادامه داد: همچنین برنامه‌ای برای افرادی که در هیچ کجا اشتغال ندارند در دستور کار داریم. استفاده از ضمانت یارانه نقدی افراد یکی از گزینه‌های در دست بررسی برای افرادی است که در هیچ کجا اشتغال ندارند. کارگران نیز یکی از برنامه‌های مهم ما در این طرح هستند.

ربیعی به جلسه تولیدکنندگان و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: جلساتی را با تولیدکنندگان برگزار کردیم تا بتوانیم با نرخ سود مناسب تسهیلات را به متقاضیان ارائه دهیم. اگر تولیدکننده‌ای در صورت تمایل بخواهد تخفیفی را به متقاضیان ارائه دهد مورد گرایش بیشتری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که متقاضی این تسهیلات هستند در صورتی که تا دو ماه وام خود را تسویه کنند نرخ سود به آنها تعلق نمی‌گیرد و تسهیلات آنها قرض الحسنه است، اما اگر بیشتر از این مدت باشد نرخ سود ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

ربیعی همچنین به اشاره به برنامه وزارت کار برای افزایش حقوق و دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار گفت: دستمزد کارگران را به نسبت تورم و به صورت پلکانی در سال‌های آینده اصلاح می‌کنیم

وزیر کار خاطرنشان کرد: انجام بلندمرتبه سازی در یک دوره مشخص در قسمت های مختلف شهر تهران، سبب شده مسیر وزش باد در این شهر بسیار محدود شود و در واقع این ساختمان ها در مسیر وزش باد احداث شده اند.

وی با اشاره به نقش مسکن در تامین امنیت خانوار یادآور شد: افزایش اشتغال و تامین مسکن افراد و خانوارها برای دولت اهمیت زیادی دارد و در اقتصاد مقاومتی بخشی از برنامه های مهم دولت در امور رفاهی جامعه است.

ربیعی خواستار ایفای نقش تعاونی ها در حوزه تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه شد و افزود: آمارها نشان می دهد تعاونی ها در پروژه مسکن مهر از عملکرد قابل قبولی برخوردار بوده اند. براساس پیش نویس برنامه ششم توسعه دولت به گسترش ساخت مسکن برای اقشار مختلف جامعه توجه خاصی داشته و انتظار می رود با اجرای این برنامه آثار مثبت آن در حوزه مسکن اجتماعی را شاهد باشیم.


ویدیو مرتبط :
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی