سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احتمال کشته شدن نیروهای عراقی در حمله ائتلاف آمریکایی وجود دارد


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ائتلافی به دنبال کسب اطلاعات از نیروهای امنیتی عراق مستقر در حوالی فلوجه، چند حمله هوایی علیه داعش انجام دادند و گزارش های اولیه حکایت از آن دارد که احتمالا در یکی از حملات انجام شده در روز جمعه (دیروز) چند سرباز عراقی کشته شده اند.
در این بیانیه همچنین آمده است: آمریکا تحقیقات کاملی را برای کشف حقایق این ماجرا انجام خواهد داد. تا جایی که ما می دانیم حمله به نیروهای خودی از سوی نیروهای ائتلافی در حمله آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق بی سابقه بوده است.
ساعاتی قبل از انتشار این بیانیه، وزارت دفاع آمریکا گزارش مقام های عراقی را درباره کشته شدن دست کم یک سرباز عراقی و مجروح شدن شماری دیگر تکذیب کرده بود.
به گفته «حکیم الزمیلی» رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق، در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا در شهر النمیره واقع در حوالی فلوجه 30 سرباز از تیپ 55 ارتش عراق کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده اند.
«راجر کابینس» (Roger Cabiness) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش های اولیه، این ادعا را نادرست خواند.
بر اساس گزارش مرکز فرماندهی عراق در بغداد، این حملات به خواسته نیروهای عراقی مستقر در این منطقه انجام شد. این عملیات بدون کسب اطلاعات جدید درباره محل استقرار نیروها انجام شد و شرایط نامساعد آب و هوا، مانع از تشخیص سربازان عراقی از نیروهای دشمن شد.
این مرکز اعلام کرد در این حمله یک فرمانده عراقی کشته و 9 نفر دیگر زخمی شده اند.
آمریکا که با تشکیل ائتلاف ضد داعش با کمک برخی کشورهای غربی بظاهر مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است، در طول یک سال و نیم گذشته که از شروع عملیات نظامی این ائتلاف علیه این گروه تروریستی در عراق می گذرد، دستاورد ضعیفی در سرکوب این گروه تروریستی داشته است.
اروپام**9158 **1561**1479

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بمباران استباهی نیروهای عراقی توسط جنگنده های ائتلاف