سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر ارشاد: مقامات سعودی در حوزه حج قصد همکاری ندارند


وزیر ارشاد: مقامات سعودی در حوزه حج قصد همکاری ندارندایرنا/ وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: با توجه به برنامه های تحکمی و نحوه برخورد مقامات سعودی در خصوص پذیرش حجاج ایرانی در مراسم حج امسال ، به نظر می رسد که آنان قصد همکاری ندارند.

علی جنتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین تصمیمات برای اعزام زائران ایرانی به مراسم حج گفت: در شورای عالی حج اقدامات صورت گرفته مرور و بررسی شد و سیاست نظام بر این است که تمام تلاش ما برای اعزام زائران به مکه باشد.
وی افزود: اما تجربه نشان می دهد دولت سعودی تمایلی به همکاری ندارد و زمان تامین مسکن و مایحتاج حجاج و دریافت روادید از دست رفته است و جمهوری اسلامی به هیچ وجه زیر بار برنامه های تحکمی آنان نخواهد رفت.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که باید حرمت زائران بیت الله الحرام حفظ شود ،گفت: تا زمانی که درخواست های ما و امنیت حجاج تامین نشود حجاج ایرانی اعزام نخواهند شد.
وی در پاسخ به سووالی در خصوص اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: وظیفه ما گفتمان سازی و تبلیغ فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.
جنتی افزود: از ابتدای امسال این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است و تا آخر سال نیز ادامه دارد.
وی گفت: بر اساس برنامه ها و چارچوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به همه حوزه ها ابلاغ شده است رشته های هنری که در جهت گفتمان سازی ، کارآفرینی و بیداری وجدان کاری و تبلیغ سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت می کنند مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.
وی در پاسخ به سووالی در خصوص کار 'علی رهبری' در ارکستر سمفونیک گفت: وی در کار خود ممتاز بوده و قرارداد یک ساله وی به پایان رسیده است.
جنتی ادامه داد: ضمن احترام به ایشان لازم به ذکر است فعالیت های وی در چارچوبی تعریف شده و اختیارات بیشتری را درخواست می کرد ، مداکره با وی به نتیجه ای نرسید.
وی ادامه داد: هرچند آقای رهبری، فرد ممتازی در کار خود بوده است، اما افرادی هستند که جای وی را در ارکستر سمفونیک بگیرند.
جنتی در پاسخ به سووالی در خصوص اقدامات انجام شده برای هنرمندان پیشکسوت نیز گفت: موسسه هنرمندان جایگاهی قانونی دارد و به دنبال برقراری مستمری ، بیمه های اجتماعی و تکمیلی برای هنرمندان یشکسوت هستیم که از طریق صندوق اعتباری هنرمندان تامین می شود.
وی گفت: مدیریت این موسسه نیز با احساس و علاقه در تلاش است تا امکانات رفاهی و تفریحی همچون گردهمایی های امروز را برای هنرمندان پیشکسوت مهیا کرده و از تجربیات آنان نیز استفاده کند.



منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
سوء قصد به مقامات آمریکایی.طنز