علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تومورهای سرطانی ظرف ۱۱ روز محو شدند


تومورهای سرطانی ظرف ۱۱ روز محو شدندویستا/ دانشمندان اعلام کردند با تجویز دو دارو توانسته‌اند تومورهای سرطان پستان را در برخی از بیماران در عرض ۱۱ روز بسیار کوچک یا از بین ببرند.
این دو دارو « لاپاتینیب» و «تراستوزامب» هستند که به هرسپتین شهرت دارند. این داروها پروتئینی را که در بسیاری از موارد سرطان پستان عامل رشد تومور شناخته می‌شوند، هدف می گیرند.
به گفته این دانشمندان، این یافته جدید می‌تواند نویدبخش این باشد که شاید در آینده نزدیک زنان مبتلا به سرطان پستان از شیمی درمانی بی‌نیاز شوند.
به گفته محققان بریتانیایی، این یافته می‌تواند گامی بسیار موثر برای درمان کامل سرطان تلقی شود.

پروفسور جودیث بلیس، از موسسه تحقیقات سرطان لندن گفته «اثربخشی این داروها شگفت انگیز بوده است. شگفتی ما بیشتر از آن است که اثربخشی این داروها در دوره زمانی خیلی کوتاهی روی داده است.»
به گفته پروفسور بلیس: « با این روش در برخی از بیماران تومور کاملا از بین رفته است.»



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ویستا


ویدیو مرتبط :
رشد تومورهای سرطانی در تصاویر رنگی - زومیت