رشد خواهران طلبه نسبت به مقوله پژوهش افزایش یافته است


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از رشد مضاعف بانوان طلبه در عرصه پژوهش تمجید کرد و گفت: باید نیازهای پژوهشی پژوهشگران را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب‌ حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، افزود: متأسفانه در حال حاضر با رکود جدی در بخش کتاب و کتابخوانی مواجه هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پشتیبانی خوب از این عرصه شاهد رشد و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تأثیر شگرف مطالعه در پیشرفت جامعه اسلامی، ادامه داد: مفتخر هستیم در جامعه و عصری زندگی می‌کنیم که بزرگان علمی و دینی ما همچون رهبر معظم انقلاب اهتمام ویژه‌ای به امر مطالعه و کتابخوانی دارند و با توجه به مشغله بسیار، مسأله کتاب جایگاه و سهم ویژه‌ای در زندگی ایشان دارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: آیت‌الله العظمی سیستانی از بزرگانی است که روزی یک جلد کتاب مطالعه می‌کند و مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی که امروز تراث و کتابخانه بسیار جامعی از او به یادگار مانده است، همت بالایی در مسأله کتابت و کتابخوانی داشت.

وی با بیان این‌که «رشد خواهران طلبه در سال‌های اخیر نسبت به مقوله پژوهش رو به فزونی بوده است و این فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران را نیازمند کتابخانه‌های غنی کرده است» افزود: باید با پشتیبانی از عرصه کتاب و کتابخوانی این نیاز پژوهشگران برطرف شود تا طلاب بتوانند دغدغه‌های پژوهشی خود را عملی کنند و در این مسیر موفق‌تر از گذشته گام بردارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برنامه های تبلیغی خواهران طلبه در شهر جعفریه