سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخست وزیر انگلیس: با اوباما درباره همکاری با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه توافق کردیم


نخست وزیر انگلیس: با اوباما درباره همکاری با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه توافق کردیم

فارس/ نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید که در مکالمه تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا بر سر اهمیت همکاری با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه توافق کرده است.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز در گفت‌وگوی تلفنی، در خصوص تحولات سوریه و نحوه خاتمه دادن به این بحران تبادل‌نظر کردند.

بر اساس اعلام دختر نخست‌وزیری انگلیس، دیوید کامرون در این گفت‌وگو «با رئیس‌جمهور اوباما بر سر نیاز به پیشرفت در عرصه سیاسی (حل بحران) و اهمیت همکاری با روسیه و ایران به عنوان بخشی از این راه‌حل، موافقت کرده است.»

کامرون همچنین در خصوص افزایش سورتی پروازهای جنگنده‌های تورناندو در خاورمیانه و اعزام یک اسکادران عملیاتی به سوریه برای حمله به مواضع داعش به اوباما توضیحاتی داد و گفت: «آماده‌ایم که حمایت بیشتری از ائتلاف جهانی ضدداعش داشته باشیم.»

غربی‌ها و برخی کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس اصرار دارند که ائتلاف هوایی تحت فرماندهی آمریکا را ائتلاف جهانی بنامند.

آمریکایی‌ها نیز خود این ائتلاف را «ائتلاف 65 کشوری» می‌نامند و فارغ از ارزیابی میدانی تأثیر حملات، ائتلاف ایران و روسیه را «ائتلاف 2 کشوری بنامند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نشست ایران و قدرتهای جهانی برای حل بحران سوریه در وین