سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شکار 3000 غاز در یک روز صحت ندارد


کوروس ربیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار شکار این پرندگان را با دام های هوایی و دام کرس غیرمجاز براساس شرایط جوی روزانه تا 500 قطعه اعلام کرد.
وی امکان شکار روزانه سه هزار غاز و سایر پرندگان مهاجر زمستان گذران را به صورت یکجا از طریق دام های هوایی و کرس تا حدی غیر ممکن دانست.
رئیس اداره حیات وحش مازندران اظهارکرد : در روزهای سرد و مه آلود شکارچیان از طریق پهن کردن دام هوایی بر روی دکل های برق و ایجاد دام کرس ها بیشترین شکارها پرندگان مهاجر زمستان گذران و حتی گونه های نایاب را رقم می زنند.
ربیعی افزود : با رویکرد برخورد با دام های هوایی و کرس ها دام ها که تعداشان بیش از دو هزار دام در سطح تالاب های شهر فریدونکنار مناطق اطراف می رسد، طرح ساماندهی شکار در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این طرح ساماندهی که در یک دوره زمانی پنج ساله اجرا می شود، تمام دام های هوایی و کرس ها جمع آوری و با عوامل آن نیز طبق قانونی برخورد می شود.
این مسئول گفت : درسالجاری تمام دام گستران در قالب دام هوایی و کرس در تالاب فریدونکنار موظف شدند تا دام های مازادشان را جمع آوری و هر شکارچی نیزحداقل یک دام کرس داشته باشد.
به گفته وی اخطارهایی نیز برای جمع آوری دام های هوایی این شکارچیان در سالجاری صادر شد و در مهلت تعیین شده این گروه موظفند دامشان را جمع کنند و در غیر این صورت از طریق مجاری قانون دام های هوایی جمع و با عوامل آن نیز برخورد می شود.
ربیعی افزود : محیط زیست مازندران به دنبال ساماندهی شکارچیان غیرمجاز و جمع آوری دام های هوایی و کرس دام هاست و این کار نیز نیازمند زمان است و ما نیز طرح را در پنج سال برای به حداقل رساندن شکارغیر مجاز ادامه خواهیم داد.
استان مازندران با داشتن سه تالاب اصلی میانکاله، فریدونکنار و کیاسر همساله پذیرایی چندمیلیون قطعه پرندگان مهاجر زمستان گذران است که طبق آمار سالانه حدود 250 تا 300 هزار بال از این پرندگان از سوی 20 هزار شکارچی دارای پروانه و یکصد هزار شکار چی فاقد پروانه شکار می شوند که بیشترین شکار غیرمجاز پرندگان به شیوم دام هوایی و کرس نیز در تالاب فریدونکنار انجام می شود.ک3
6982/6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شکار شکار اردک و غاز در ساسکاچوان. سال 2011