سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سفید کردن دندان‌ ها بدون آسیب رساندن به آنها


 این روزها همه  دوست دارند لبخندی زیبا و سفید داشته باشند؛ دندان‌‌های زرد و تیره زیبایی شما را از بین می‌‌برد. امروزه راه‌‌های زیادی برای سفید کردن دندان‌‌ها وجود دارد و توصیه‌‌های خانگی و پزشکی زیادی برای سفید کردن دندان‌‌ها وجود دارد که برخی از این راه‌‌ها ممکن است باعث حساسیت یا حتی آسیب به دندان‌‌ها هم شود.

بسیاری از خانم‌‌ها و آقایان برای سفید کردن دندان‌‌های خود به دندانپزشک مراجعه می‌‌کنند اما دندان‌‌ها باید تا چه حد سفید شوند و آیا سفید شدن دندان‌‌ها ممکن است به قیمت آسیب به دندان‌‌ها تمام شود و سلامت آنها را به خطر بیندازد. آیا می‌‌توان تنها با استفاده از خمیر دندان مخصوص رنگ دندان‌‌ها را تغییر داد و آیا استفاده از مواد سفید کننده ممکن است باعث حساسیت دندانی شود؟

اگر شما هم دلتان می‌‌خواهد دندان‌‌هایی سفید داشته‌‌باشید، مطلب زیر را بخوانید. ما به شما می‌‌گوییم که دندانپزشک‌‌ها چگونه و با استفاده از چه موادی دندان‌‌های شما را سفید می‌‌کنند و با استفاده از چه روش‌‌هایی می‌‌توانید دندان‌‌های خود را بدون آسیب رساندن به آنها سفید کنید.

اول آزمایش بعد مصرف

برای سفید كردن دندان‌ها از 2 ماده پراكسید هیدروژن و كارباماید پراكساید استفاده می‌شود، كه سال‌هاست در دهان‌شویه‌هایی كه روزانه مصرف می‌شود، وجود دارند.

 این مواد مورد تأیید جوامع دندانپزشكی هستند؛ اما توجه كنید گاهی برخی از افراد به این مواد حساسیت دارند كه در این صورت اصلا نباید با این مواد دندان‌ها را سفید كنند.

برای این‌كه مطمئن شوید شما به این مواد حساسیت ندارید، از دندانپزشك‌تان بخواهید قبل از مصرف این مواد را روی شما آزمایش كند.

ضد حساسیت استفاده کنید

نكته دیگر این‌كه ممكن است پس از سفید كردن دندان‌های‌تان ‌«دچار حساسیت دندانی» شوید كه با نوشیدن چای داغ یا آب یخ و خوردن ‌بستنی و مواد غذایی ترش دندان‌های‌تان به صورت گذرا درد خواهند گرفت. معمولا این حساسیت گذرا است و می‌توان با فاصله انداختن بین جلسات درمانی آن را بهبود بخشید. پس از اتمام دوره‌ درمانی، اگر همچنان حساسیت دندان‌های شما به جا مانده بود، می‌توانید از خمیردندان ضدحساسیت استفاده كرده و آن را جایگزین خمیردندان معمولی‌تان كنید. به هر حال حساسیت دندانی یكی از عوارض سفید كردن دندان‌ها است كه شاید به آن گرفتار شوید.

زیاد سفید نکنید

«اگر دندان‌هایم را سفید كنم، چند درجه روشن‌تر می‌شوند؟» این شاید اولین سوالی است كه از دندانپزشك می‌پرسید. در تبلیغات بسیاری از محصولات سفیدكننده دندان می‌بینیم كه ادعا می‌كنند با یك بار استفاده از آن محصول دندان‌های شما تا 9 درجه روشن‌تر می‌شوند، ولی این بیشتر یك فریب تبلیغاتی است تا واقعیت. معمولا این محصولات، پس از هر بار استفاده، فقط 3-2 درجه دندان‌ها را سفیدتر می‌كنند. برای این‌كه بفهمید رنگ دندان‌های‌تان چقدر سفیدتر شده است باید رنگ آنها را قبل و بعد از درمان ثبت كنید.

متاسفانه هنوز سیستم استانداردی در دندانپزشكی برای مشخص كردن رنگ دندان‌ها وجود ندارد و رایج‌ترین وسیله‌ای كه در مطب‌های دندانپزشكی استفاده می‌شود، نمونه رنگ «وایتا» است.

در این نمونه رنگ، رنگ دندان‌ها به 4 گروه تقسیم می‌شود؛ A «قهوه‌ای مایل به سرخی»، B «زرد مایل به سرخی»، C «خاكستری» و D «خاكستری مایل به سرخی». درهر یك از این 4 گروه، 4 یا 5 نوع تیرگی و روشنی وجود دارد. دندانپزشك به شما كمك خواهد كرد رنگ دندان‌تان را قبل و بعد از درمان با مقایسه با نمونه رنگ تعیین كنید و متوجه شوید سفید كردن دندان‌ها، چنددرجه دندان‌های‌تان را روشن‌تر كرده است.
 
دندان‌ها رنگارنگ‌اند

جالب است بدانید همه دندان‌های شما یك رنگ نیستند، معمولا دندان‌های جلویی روشن‌تر و دندان‌های آسیا تیره‌ترند. هدف اصلی از سفید كردن دندان‌ها این نیست كه به روشن‌ترین درجه برسیم، بلكه دندان‌های‌تان را باید تا درجه‌ای روشن كنید كه با رنگ چهره شما هماهنگی داشته باشد.

نباید تصور كنید یك‌بار كه دندان‌هایتان را سفید كردید تا مدت‌ها دیگر به سفید كردن آنها احتیاج نخواهید داشت. سفید كردن دندان‌ها اثرات همیشگی ندارد. دندان‌ها معمولا یك سال یا بیشتر سفید باقی خواهند ماند و حفظ نتایج درمانی به این بستگی دارد كه شما پس از سفید كردن دندان‌هایتان چقدر توصیه‌های ایمنی را رعایت كنید.

زحمات را بر باد ندهید

نوشیدن زیاد قهوه و چای، كشیدن سیگار، استفاده از نوشابه‌های رنگی و عدم توجه به بهداشت دهان از عواملی هستند كه تمام زحمت‌های شما را بر باد می‌دهند و دندان‌های‌تان را در مدت‌زمان كوتاهی پس از سفید كردن به رنگ اولیه خود باز می‌گردانند.

این روش برای همه مفید نیست

دوست دارید بدانید چه كسانی نباید دندان‌های‌شان را سفید كنند؟ حقیقت این است كه سفید كردن دندان‌ها برای بعضی افراد جواب نمی‌دهد یا حتی خطرناك و مضر است. اگر مینا یا عاج دندان‌های شما به صورت مادرزادی دارای نواقصی بوده و بد ساخته شده باشند بعید است بتوانید با این تكنیك به رنگ دلخواه‌تان برسید، شما باید دندان‌های‌تان را لامینیت كنید. بعضی افراد دندان‌های حساسی دارند و با خوردن غذاهای گرم و ترش یا یخ و بستنی دندان‌هایشان «تیر» می‌كشد.

اگر شما هم دندان‌های حساسی دارید، بهتر است به فكر سفید كردن دندان‌های‌تان نباشید، چون این امر حساسیت شما را تشدید خواهد كرد. خانم‌های باردار یا شیرده نیز بهتر است سفید كردن دندان‌ها را به بعد از دوران بارداری یا شیردهی موكول كنند.

به طور كلی دندان‌هایی كه رنگشان زرد، نارنجی و قهوه‌ای است به درمان پاسخ بهتری می‌دهند؛ ولی دندان‌هایی كه رنگ زمینه‌ای آنها خاكستری یا آبی است، چندان سفید نمی‌شوند.

اگر دندا‌ن‌های شما شدیدا تغییر رنگ پیدا كرده است، معمولا فقط با سفیدكردن دندان‌ها به رنگ دلخواه‌تان نخواهید رسید.

سفید کردن دندان‌ ها،دندان‌‌های سفید8 نکته کاربردی:

 1 - ژل سفیدكننده را فقط به مقدار تجویز شده درون قاشقك بریزید. تصور نكنید با مصرف بیشتر دندان‌ها زودتر و بیشتر سفید می‌شوند.

 2- در مواقعی كه قاشقك حاوی ژل سفیدكننده در دهان‌تان است از مصرف مایعات و غذاها خودداری كنید.

 3 - زمان تجویز شده را دقیقا رعایت كنید.

4 - از فشردن قاشقك حاوی ژل با فشار دندان‌های فك مقابل یا با دست اجتناب كنید.

 5 - درطول درمان از خوردن آشامیدنی‌ها و مواد غذایی رنگی مانند قهوه‌، چای، انواع كولاها، سبزی و انواع سس‌های رنگی دوری كنید.

 6 - سیگار نكشید و از خوردن میوه‌های ترش و اسیدی مثل مركبات و تنقلات مثل لواشك، تمبرهندی و قره‌قروت خودداری كنید.

 7 - از همه مهم‌تر این‌که قبل از استفاده از مواد سفیدكننده و در روزهای بعد از آن دندان‌هایتان را به خوبی مسواك بزنید و نخ بكشید.

 8 - اگر قاشقكی كه دندانپزشك برای سفید كردن دندان‌های‌تان در خانه به شما داده است، دقیقاً متناسب با فك‌های شما نیست با او تماس بگیرید تا آن را برایتان تنظیم كند. در غیر این صورت مواد سفیدكننده از لبه‌های آن به لثه‌ها لب و زبان شما رسیده و آنها را زخمی خواهند كرد.

سفیدی  دندان‌ها با رنگ لباستان

اگر قرار  است که به مهمانی مهمی بروید و زمان مناسب برای استفاده از سفیدکننده‌های دندان را ندارید و دل‌تان هم می‌خواهد که با دندان‌هایی درخشان در مهمانی حاضر شوید، فقط کافی است، رنگ لباسی را انتخاب کنید تا دندان‌های شما را سفید تر نشان دهد، لباس‌هایی که رنگ پایه‌ای آبی دارند و یا رنگ‌های سرد در آنها به میزان زیاد به کار رفته است، دندان‌های شما را سفید تر نشان می دهند. پس قبل از خرید لباس برای مهمانی به رنگ‌ دندان‌های خودتان هم فکر کنید.

مواد غذایی سفید کننده را بشناسید

تحقیقاتی در زمینه سفید کردن دندان‌ها انجام شده است. همانطور که مصرف زیاد چای و قهوه به میزان زیاد، دندان‌های شما را تیره می‌کند، مصرف بعضی از مواد غذایی هم می‌تواند به سفید شدن دندان‌های شما کمک کند. توت فرنگی بخورید تا دندان‌ سفیدی داشته باشید. سبزیجاتی مثل کرفس و کلم بروکلی هم می‌تواند، دندان‌های خوشرنگی را به شما بدهد. اگر هم این میوه‌ها در دسترس نبودند، از خیار استفاده کنید و تا می‌توانید خیار بخورید.

منبع :مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
آسیب رساندن به بدن در میدان جهاد