فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تکلیف مفقودان ایرانی فاجعه منا به زودی مشخص می‌شود


به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، صبح امروز (یکشنبه 24 آبان ماه) در حاشیه نشست علمی فاجعه مصیب‌بار منا در دانشکده الهیات دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران درباره مفقود یا فوت‌شدن غضنفر رکن‌آبادی، عنوان کرد: DNA همه این عزیزان مفقود فاجعه منا توسط تیم پزشکی قانونی به عربستان داده شده است، عده‌ای از بستگان این عزیزان نیز برای آزمایش مجدد به عربستان رفتند تا جای شک و شبهه‌ای باقی نماند، بنابراین امیدواریم در روزهای آینده تکلیف مفقودین فاجعه منا مشخص شود.

وی همچنین درباره حقوق جانباختگان فاجعه منا توضیح داد: تمام تحقیقات ما در راستای تعیین تکلیف عزیزان مفقود متمرکز شده است، در کنار این مسئله به مستندسازی فاجعه منا بر اساس شهود ایرانی و خارجی مشغول هستیم، هر چند عربستان به بسیاری از مجامع حقوقی دنیا و قدرت‌های سلطه وابسته است، با این حال این اسناد باید به گونه‌ای باشد که در مجامع حقوقی قابل ارائه شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه نقش اصلی در پیگیری این پرونده حقوقی دارد و ما نیز به همکاری آنها آمده‌ایم، اظهار داشت:‌ ممکن است در خود عربستان هم تاکنون جلساتی برای پیگیری این پرونده تشکیل شده باشد، ما نیز باید مسئله را به آنها مطرح کرده و علاوه بر پرداخت دیه و غرامت جانباختگان، مقصران این حادثه را مشخص کنیم.

وی درباره ائتلاف ایران با دیگر کشورها در مسیر بررسی پرونده فاجعه منا گفت:‌ ما از ابتدا به دنبال چنین ائتلافی نبودیم قصد ما اطلاع‌رسانی از طریق ارسال نامه به امور حج سایر کشورها است تا از آنها بخواهیم در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند. نکته دیگر این است که اگر شرایط در سال‌های آینده نیز به همین صورت باشد برای حج شایسته نیست، قطعا‌ً باید کشورها به کمک هم بیایند و از قبل برنامه‌ریزی مناسب را برای بروز حوادث انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره د حادثه تروریستی در لبنان و فرانسه نیز عنوان کرد: این حوادث تروریستی هر جای جهان که باشد از نظر من محکوم اس،ت اسلام اجازه چنین رفتاری را نه در گذشته و نه در آینده به هیچکس نمی‌دهد اما جای تأسف برخورد دوگانه غرب با تروریسم است، نباید اینگونه باشد که یک تروریسم خوب و یک تروریسم بد قلمداد شود. تروریسم، تروریسم است و هر جا که باشد منفور است، تنها با طرح اجماع بین‌المللی که از سوی جمهوری اسلامی علیه داعش و دیگر تروریست‌ها مطرح شده است، می‌توان نسخه نتیجه‌بخشی با گفت‌وگو به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
پیگیری سرنوشت مفقودان ایرانی فاجعه منا