جنتی و مرادخانی تکذیب می‌کنند و علی‌رهبری تائید


به گزارش مشرق، ابتدای محرم بود که خبری مبنی بر «هتک حرمت ایام عزاداری اباعبدالله(ع) و آوازه خوانی در اپرای عاشورا» با فیلم برنامه مورد نظر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت که با اقدام سریع معاون هنری ارشاد، رسانه‌های همراه و همسو با ایشان دست به کار شدند  و خبر را تکذیب کردند، در وزارت ارشاد کارها تقسیم شد و مقرر شد مرادخانی به دیدار مسئولان خبرگزاری‌ها برود و در گفتگوهای تلفنی با نمایندگان مجلس خبر فارس را تکذیب کند و از طرف دیگر وزیر ارشاد همه جانبه به میدان آمد و ضمن تکذیب‌های پی در پی به دیدن اپرا رفت تا نشان دهد که تا چه حد می‌تواند پای یک اشتباه بایستد. اما حالا مدتی از این اتفاق گذشته و گاهی برای اثبات حقیقت باید صبر کرد تا غبارها فروکش کنند تا حقیقت نمایان شود.

حالا روزها از این اتفاق گذشته است و یکبار دیگر معاونت هنری ارشاد توانسته است از رخوت دستگاه‌های مسئول و نهادهای رصد کننده جریان «نفوذ فرهنگی» استفاده کند و بسلامت از این بی حرمتی به ساحت سید و سالار شهیدان عبور کند و با چهره‌ای پیروزمندانه بنشیند و مصاحبه‌ کند و از اصرارش بر اصول جمهوری اسلامی بگوید و در سوی دیگر بر حمایت از جریان دگر اندیش ادامه دهد.

مرادخانی در گفتگو با یکی از خبرگزاریهای کشور در مورخه 21 آبان ماه در مورد اپرای عاشورا و تک خوانی زنان اینگونه می گوید: «در صحنه‌ای که منتشر شده، این طور بوده که تمرینی بوده است و ایشان آمده‌اند کار کرده‌اند. این موضوع با موبایل فردی که در همانجا حضور داشته از یک زاویه سالن فیلمبرداری شده است و متاسفانه آن را پخش کرده است که من این کار را درست نمی‌دانم. چرا که آنچه به عنوان فیلم از فضای کلی سالن موجود است برای مجلس فرستادم و برای وزیر هم فرستادم که ایشان هم برای خیلی از مسئولان فرستادند. آنچه مشخص است و به عنوان کنسرت قبول داریم، همانی است که پخش می‌کنیم.»

مرادخانی کدام فیلم از کدام شب اجرای اپرا را برای نمایندگان مجلس فرستادند و مسئولینی که علی جنتی فیلم مورد نظر را برایشان فرستاده چه کسانی هستند؟ آیا فیلم شب افتتاحیه ارکستر ارسال شده یا فیلم اجرای اصلاح شده؟ آیا شخص علی جنتی فیلم شب اول اجرا را تماشا کرده است یا صرفا بر اساس دیده‌هایش از کنسرت اصلاح شده در شب ششم محرم قضاوت کرد؟

نکته اصلی این است که مسئولان معاونت هنری ارشاد بدون آنکه از اصل ماجرا اطلاع یابند اقدام به تکذیب کردند و روز بعد در حالیکه بخاطر جریحه دار شدن احساسات مردم اعتراضات بالا گرفته بود آوازه خوانی زن را در برنامه کم کرده بودند دست به حاشا زدند که از اول چنین اتفاقی نیفتاده است، ولی چه کسی بهتر از علی رهبری می توانست اتفاق را روایت کند ؟

رهبری درنشست خبری خود در تاریخ 12آبان‌ماه در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران گفت: «در ماجرای اپرای عاشورا دلخوری من این است که چرا به سراغ وزیر و معاونش رفتند و کسی نیامد سراغ من، من در همان شب اجرا وقتی کنسرت تمام شد، برای آقای سفی مدیر ارکستر نوشتم که میکروفن صدای دوم (مرد) را باید قوی‌تر کنید آنهایی هم که اعتراض کردند حق داشتند چرا که این قضیه مدیریت نشد و باید از من پرسیده می‌شد که چرا این اشتباه را کردید».

سوال اصلی اینجاست چرا مرادخانی و جنتی از گفتگو با علی رهبری امتناع کردند و تنها به تکذیب فاجعه رخ داده دست زدند؟ چرا هیچکدام از رسانه‌های همسو با مرادخانی مصاحبه‌ای با رهبری و سفی، مدیر ارکستر انجام ندادند؟ اگر به قول معاونت هنری اصلا همان شب اول اجرا آوازخوانی زن در اجرا انجام نشده، چرا فیلم اجرای افتتاحیه منتشر نمی‌شود؟ مگر نمی‌توان با انتشار یک فیلم ساده غائله را خواباند؟ آیا تکذیب این رویداد واضح که مقابل 700 تماشگر در تالار وحدت روی صحنه راحت بود یا انتشار اجرای شب اول «اپرای عاشورا»؟  

سوالاتی از این دست جوابهایی دارند که با مشاهده روند فعالیت مرادخانی در دوران حضورش در معاونت هنری ارشاد روشن‌تر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تائید هولوکاست توسط مشاور عالی رهبری