سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزير اطلاع رساني سوريه: تهران،مسکو، دمشق و حزب الله جبهه مشترک مبارزه با تروريسم هستند


وزير اطلاع رساني سوريه: تهران،مسکو، دمشق و حزب الله جبهه مشترک مبارزه با تروريسم هستند

خبرگزاري صدا و سيما/ وزير اطلاع رساني سوريه تاکيد کرد اين کشور، ايران، روسيه و حزب الله لبنان جبهه مشترکي در مبارزه با تروريسم و حفظ ثبات منطقه هستند.

به گزارش شبکه تلويزيوني سوريه، عمران الزعبي در مصاحبه با اين شبکه گفت: دولت سوريه مدارکي در اختيار دارد که ثابت مي کند گروه هاي تروريستي از نظر ايدئولوژيک، فکري و لجستيکي با يکديگر ارتباط دارند. از مشارکت سوريه در محافل بين المللي جلوگيري مي شود تا واقعيت ها آشکار نشود. دولت سوريه تعامل مثبتي با هر تلاش سياسي در چارچوب گفتگوهاي ملي بين همه سوريها دارد.

الزعبي افزود: سوريه، حزب الله، عراق، ايران و روسيه جبهه مشترکي در مبارزه با تروريسم، حفظ ثبات منطقه و اجراي قوانين بين المللي هستند. پيشروي ارتش سوريه و حمايت متحدان باعث تسريع در روند سياسي مي شود. ما با کساني که عليه ملت سوريه توطئه چيني و از تروريست ها حمايت کردند، هرگز گفتگو نخواهيم کرد. موضع پادشاهي عمان موضع واقعي در حمايت از ملت سوريه است. زماني مي توانيم درباره جدي بودن ترکيه در مبارزه با تروريسم سخن بگوييم که اين کشور مرزهايش را بر روي تروريست ها ببندد و مانع ورود تروريست ها به سوريه شود. ترکيه بايد با کشورهايي که به طور جدي با تروريسم در سوريه مي جنگند، همکاري کند. رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه به طور مستقيم مسئول آنچه در سوريه رخ مي دهد است. من بعيد مي دانم ذهنيت و منطق دولت ترکيه تغيير کند.

وي خاطر نشان کرد: حضور ايران در کنفرانس وين بسيار مهم بود، زيرا اين کشور پيش از اين در تلاش هاي بين المللي براي حل بحران سوريه حضور نداشت. من مي توانم بگويم کنفرانس وين مهمترين تلاش سياسي و نقطه عطفي در اين تلاش هاست که مي توان گفت منطق سياسي پيدا کرده است و مي توان به توقف جنگ عليه سوريه و توقف دخالت خارجي در امور سوريه منجر شود. اين تلاش ها بايد در نهايت به توقف ورود تروريست ها به سوريه، تامين مالي و تسليحاتي آنها منجر شود. نخستين بار تناقض ها و تفاوت ها در موضع بعضي کشورها در اين کنفرانس آشکار شد. بيانيه مشترک اين کنفرانس شامل نکات مشترک و مورد توافق بود و اختلافات بين شرکت کنندگان در کنفرانس وين در داخل نشست ها باقي ماند. اين بيانيه در مجموع قابل قبول است و مقبوليت آن مربوط به مضمون آن است. نه بند اين بيانيه بر وحدت ملت و تماميت ارضي سوريه و حاکميت ملي آن تاکيد مي کند. اکثريت ملت سوريه طايفه گرايي و قوميت گرايي را رد کردند.

وزير اطلاع رساني سوريه گفت: هر کسي امروز با تروريسم در سوريه مي جنگد نمي تواند تروريست باشد، اما هر کسي عليه ارتش سوريه سلاح در دست بگيرد تروريست است. جبهه النصره، داعش، احرار الشام، اخوان المسلمين، القاعده، جبهه الشاميه و جيش الفتح از جمله ديگر گروه هاي تروريستي هستند. بيانيه وين بايد از کشورهاي همسايه سوريه و ديگر کشورها مانند فرانسه مي خواست از اعزام تروريست، تامين سلاح و کمک لجستيکي، اطلاعاتي و مالي به آنها خودداري کنند و اتاق هاي عمليات مشترک با تروريست ها را تعطيل کنند. ما درباره اين مسئله ملاحظاتي در برابر بيانيه کنفرانس وين داريم که نقص بزرگي است. سوريه بايد در همه نشست هاي بين المللي مربوط به آن شرکت داشته باشد. شرکت ندادن سوريه در اين نشست ها به علت توطئه عليه آن بود. آنها مي خواهند واقعيت هاي سوريه را بشنوند. آنها تصور مي کردند اگر سوريه در اين نشست ها شرکت داده نشود، واقعيت پنهان خواهد ماند.

عمران الزعبي افزود: دوستان و متحدان ايراني، روسي و عماني در کنفرانس وين در واقع جبهه اي در برابر دشمنان سوريه بودند. اين جبهه توافق نظر کامل با ما دارد. حزب الله، سوريه، عراق، ايران و روسيه جبهه واقعي در مبارزه با تروريسم، اجراي قوانين بين المللي، ثبات منطقه و حفظ حاکميت ملي کشورها هستند. بدون شک سوريه روزهاي دشوار و چالش هاي بزرگي را پشت سر گذاشت که ما به آن اذعان مي کنيم. اگر پايداري، وحدت، ميهن پرستي و صبر و تحمل ملت سوريه نبود، کشور نمي توانست ايستادگي کند. جنگ بسياري از چيزها را به ما تحميل کرد.

وي خاطر نشان کرد: متحدان ما با هماهنگي دولت سوريه عمل مي کنند. اهميت ائتلاف روسي، سوري و ايراني آن است که اين ائتلاف فقط جنبه نظامي ندارد، بلکه سياسي و اقتصادي هم هست. اين مسئله درک روابط بين سوريه، روسيه و ايران را براي عده اي دشوار کرده است. به اعتقاد من سعوديها موضع خود را در برابر سوريه تغيير نداده اند و اميدوار بودند کنفرانس وين فرصت ديگري براي اعمال فشار بر دولت و ملت سوريه باشد. اما اين مسئله دستکم در بيانيه پاياني اين کنفرانس محقق نشد. سعوديها با اين وجود از توطئه چيني عليه سوريه دست نخواهند کشيد. آنها تا آخرين لحظه براي ضربه زدن به روند سياسي در سوريه به طور مستقيم يا غيرمستقيم با استفاده از مزدورانشان تلاش خواهند کرد. بدون شک منطقي ترين کشور عربي از جمله در سطح ديپلماتيک، پادشاهي عمان است. اين کشور در سال هاي طولاني و بحران هاي بسيار ثابت کرد توانايي ايفاي نقش برجسته اي را دارد.

سفير عمان همچنان در دمشق حضور دارد. مسقط همواره با دخالت در امور داخلي سوريه مخالفت کرده است. به همين علت عمان شايستگي ايفاي نقش مهم را درباره بحران سوريه و ديگر مسايل منطقه دارد. به اعتقاد من اعزام مستشاران نظامي آمريکا براي آموزش مخالفان سوري بيشتر جنبه سياسي دارد تا اينکه ارزش ميداني داشته باشد. به اعتقاد من اين اقدام آمريکا تغييري در تحولات ميداني ايجاد نخواهد کرد. ائتلاف غرب در مبارزه با تروريسم ناکارآمد بود. ما هرگز تجزيه سوريه و تشکيل امارت ها يا جمهوري هاي مختلف در داخل کشور را نخواهيم پذيرفت. سوريه کشور يکپارچه اي است.

اين وزير سوري در پاسخ به گزارش هاي رسانه اي در مورد تهديد ايران در داخل نشست هاي کنفرانس وين به خروج از اين کنفرانس به علت موضع عربستان گفت: ما شنيديم اين مسئله در نشست هاي وين رخ داده است. مشارکت ايران در کنفرانس وين نتيجه حضور و جايگاه سياسي اين کشور در منطقه بود. ايران در کنفرانس وين، ميهمان افتخاري نبود. ايرانيها شيوه تفکر خاص خود را دارند که ما به آن احترام مي گذاريم. مشکل سعوديها آن است که رفتار و خط مشي ديپلماتيک ندارند. ارزيابي من آن است که اوضاع سوريه در آينده بهتر خواهد شد. ملت و ارتش سوريه در نهايت پيروز خواهد شد. دوستان روس، ايراني و مقاومت متحدان واقعي سوريه هستند. استفان دي ميستورا فرستاده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه مي تواند از نتايج مثبت کنفرانس وين استفاده کند. به ويژه که دولت سوريه همکاري مثبتي با تلاش هاي او دارد.


ویدیو مرتبط :
ملاقات بزرگ: دیدار سوریه ایران و حزب الله لبنان در دمشق