فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



توسعه گردشگری نیازمند استفاده حداكثری از ظرفیت های جهانی است


به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان ایلام اظهار كرد: محور گردشگری و شناسنامه جمهوری اسلامی ایران آثار تاریخی و فرهنگی فراوان كشور است و بیشتر گردشگران خارجی به بازدید از آثار تاریخی كشورمان علاقه مند هستند.
وی افزود: از آغاز كار دولت یازدهم، ایجاد تعامل بین ایران و دیگر دولت های جهان و نیز بهبود فضای افكار عمومی بین المللی در خصوص ایران، میزان تردد گردشگران خارجی به كشور افزایش یافت و توجه خاصی به سمت ایران شد.
وی یادآور شد: با امضای تفاهم نامه های متعدد با كشورهای خارجی بعد از پسا برجام، ورود و خروج گردشگران در حوزه گردشگری یك بخش اساسی است كه نشان می دهد كه در دوران تحریم خلاء های زیادی در این زمینه وجود داشته است.
وی اظهار كرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وتوسعه گردشگری كشور در همراهی با ریاست جمهوری در سفرهای خارجی با دولت های مختلف از جمله فرانسه و ایتالیا و نیز در سفر گروه هایی از كشورهایی مانند ایتالیا، اتریش، سوییس و آفریقای جنوبی به كشورمان تفاهم نامه هایی با موضوع توسعه گردشگری امضا كرد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی گفت: در ایام نوروز امسال علاوه بر افزایش محسوس سفرهای داخلی تعداد خروج گردشگران از كشور نیز كاهش یافت.
درویش امیری تاكید كرد: عمده سفرها در نوروز داخلی است و چندان مورد توجه گردشگران خارجی قرار نمی گیرد و جمع بندی ها نیز نشان می دهد كه خروج از كشور نسبت به سال های گذشته كاهش یافته است.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط كشورهای منطقه از جمله تركیه بیشتر مردم ترجیح دادند به سفرهای خارجی نروند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی گفت: سوابق جنگ تحمیلی و وجود مرز بین المللی مهران و تردد زائران عتبات عالیات محور توسعه گردشگری استان ایلام است.
درویش امیری اظهار كرد: استان ایلام در این دو محور كاملا شناخته شده است و این فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت های این استان به دیگر مناطق كشور است.
وی تاكید كرد: با توجه به اینكه زیرساخت های گردشگری این استان متاثر از دوران جنگ است باید با همت دولت و بخش خصوصی زیرساخت ها توسعه داده شوند.
وی تصریح كرد: طبیعت گردی نیز یكی از مهمترین ویژگی های این استان برای توسعه گردشگری است و باید از تمامی ظرفیت ها بخصوص صدا و سیما برای معرفی این بخش استفاده شود.
افتتاح سرای سنتی اعیان، كلنگ زنی مجتمع تفریحی رفاهی شهر ایلام، بازدید از كمپینگ گردشگری میشخاص و حضور در برنامه زنده ئاسو از شبكه استانی ایلام از برنامه های سفر دو روزه درویش امیری به استان ایلام است.
بازدید از كاخ فلاحتی شهر ایلام، تنگه كافرین شهرستان بدره، بازارچه دائمی صنایع دستی و كارگاه های فعال صنایع دستی از دیگر برنامه های سفر معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی به این استان است.
6032/6034

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت در خوزستان