سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با اینترنت اکسپلورر خداحافظی کنید؛ «کروم» در جایگاه نخست


شاید باورش چندان ساده نباشد اما از امروز به بعد، دیگر «اینترنت اکسپلورر» مایکروسافت پر استفاده ترین مرورگر وب در جهان نیست و حالا این جایگاه در اختیار کروم از گوگل قرار گرفته است.

اینترنت اکسپلورر در سال های اخیر به شکل فزاینده در حال از دست دادن سهم خود به مرورگرهای دیگر بوده است. یکی از دلایل همین موضوع، عدم وجود خلاقیت و نوآوری های تازه در محصول مایکروسافت بود و از سوی دیگر، رقابتی سرسختانه از طرف کروم و فایرفاکس.

اینترنت اکسپلورر دیگر در خود ویندوز ۱۰ نیز نقش مرورگر اصلی را بازی نمی کند و این وظیفه، به مرورگر Edge سپرده شده است و نکته اینجاست که با این شرایط، Edge راه بسیار درازی را در پیش دارد تا بخواهد به گوگل کروم نزدیک شود.

netmarketshare-web-browsers-april-2016

مرورگر جدید مایکروسافت هنوز از «افزونه»ها نیز پشتیبانی به عمل نمی آورد و شرکت سازنده اش، باید پایداری بیشتری را در آن جای دهد. هر چند که باید اشاره داشت همین حالا، Edge از اینترنت اکسپلورر، عملکرد سریع تر و پایدار تری دارد.

استقبال از کروم هم در نوع خوب بسیار جالب بوده است؛ این مرورگر در سال گذشته میلادی توسط ۲۷ درصد از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می گرفت در حالی که سهم اینترنت اکسپلورر به ۵۴ درصد می رسید. حالا در ۲۰۱۶، کروم سهمی معادل ۴۱.۶۶ درصد دارد در حالی که اینترنت اکسپلورر، از سهم ۴۱.۳۵ درصدی برخوردار است و طبیعتاً در آینده همین رقم کاهش بسزایی خواهد یافت.

مشخصاً مایکروسافت تلاش خواهد کرد تا با مرورگر Edge، دوباره این جایگاه را از آن خود کند و تا اینجای کار نشان داده که مرورگر یاد شده از قابلیت های مطلوبی برخوردار است. اما همانطور که ذکر شد، تا رسیدن مایکروسافت به هدف خود و ورود Edge به جمع چند مرورگر برتر، زمان زیادی باقی مانده است.


ویدیو مرتبط :
‫اینترنت اکسپلورر IE‬‎