سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ورود دادستان به پرونده الینا


سلامت نیوز: الینا در حالی همچنان روی تخت بیمارستان در جدال با مرگ است که با دستور رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان گرگان به عنوان مدعی‌العموم به این پرونده ورود پیدا کرده است. پدر الینا نیز با مراجعه به دادسرا و طرح شکایت، خواستار شناسایی مقصران مرگ مغزی دخترش شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، هادی هاشمیان، رئیس دادگستری کل استان گلستان در تشریح آخرین وضعیت پرونده الینا گفت: دادستان گرگان به عنوان مدعی‌العموم به پرونده ورود کرده و با خاطیان در صورت عمدی یا سهوی بودن کار، مطابق قانون برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: این پرونده جنبه عمومی هم دارد و حتی اگر خانواده شاکی رضایت دهند، باز هم از جنبه عمومی موضوع مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد گرفت. بر اساس اطلاعات دریافت شده پدر الینا شکایت‌نامه خود را تنظیم کرده اما هنوز به دادگستری ارائه نکرده است بنابراین به دادستان گرگان ابلاغ کرده‌ام که همکاران دستگاه قضا، خود وارد این مساله شوند.

رئیس دادگستری کل استان گلستان تصریح کرد: اگر عمدی در کار پزشکی بوده؛ این پرونده شاکی خصوصی دارد لذا می‌تواند قصاص صورت گیرد و اگر مساله سهوی رخ داده باشد از لحاظ جنبه عمومی، مدعی‌العموم شاکی خواهد بود. برای دستگاه قضایی رسیدگی به این پرونده فرقی نمی‌کند که مقصر یا مقصران پرستار، پزشک یا رئیس بیمارستان و کادر درمانی باشند، زیرا جان یک فرد و سلامت او برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر فردی برای مداوا به پزشک و بیمارستان مراجعه می‌کند، انتظار می‌رود سالم به خانه برگردد نه آن که چنین مشکلی برای فرد یا خانواده و اطرافیان او ایجاد شود.

پرونده پزشکی در تهران

محمدرضا باباییان، مدیر حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این باره گفت: نتایج بررسی نهایی پرونده مربوط به مرگ مغزی الینا فروتن، دختر شش ساله در یکی از بیمارستان‌های گرگان، از تهران اعلام خواهد شد. این کودک پس از عمل لوزه، دچار مرگ مغزی شده و از چند روز پیش در کماست.

وی اضافه کرد: یک گروه متخصص و کارشناس به دستور وزیر بهداشت متشکل از نیروهای معاونت درمان وزارتخانه همراه دو تیم از گلستان، پرونده را بررسی کردند. نشست‌ها و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است و تیم معاونت درمان وزارت بهداشت کل پرونده را به تهران منتقل کرد تا پس از بررسی نهایی، نتیجه را اعلام کند.

باباییان تصریح کرد: بنا به تشخیص مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و وزارت متبوع، فعالیت‌ پزشک معالج این کودک تا اطلاع ثانوی محدود شده و به مراکز قضایی و نظام پزشکی معرفی شده است.

شکایت‌کردم

حسین فروتن، پدر الینای شش ساله به جام‌جم گفت: دخترم الینا از بچگی لوزه داشت، اما منتظر فرصتی بودیم که او راحت‌تر بتواند عمل جراحی لوزه را تحمل کند. چند وقتی بود که لوزه‌اش درد می‌کرد و همین موضوع باعث شده بود که درد شدیدی در گلویش احساس کند. برای این که مطمئن شویم عمل جراحی برایش خطری ندارد، تصمیم گرفتیم ابتدا او را به مطب پزشک ببریم تا نظر مشورتی بگیریم. وی اضافه کرد: مرد پزشک پس از بررسی وضع دخترم گفت که هیچ مشکلی برای عمل وجود ندارد و بعد از یک ساعت که دخترم عمل جراحی لوزه را انجام داد می‌تواند مرخص شده و به خانه بازگردد. من و همسرم با این اطمینان دخترم را هنگام عصر به بیمارستان منتقل کردیم و او ساعت 10 صبح روز بعد مورد عمل جراحی لوزه قرار گرفت که مسئولان و پزشکان بیمارستان طالقانی گرگان اعلام کردند که دخترم دچار مرگ مغزی شده و به کما رفته است.

وی تصریح کرد: برخی از عوامل بیمارستان می‌گویند یکی از شریان‌های حیاتی فرزندم بریده شده، ولی برخی دیگر از پرستاران استفاده زیاد از داروی بیهوشی را عامل اصلی کما عنوان می‌کنند و نمی‌دانم سرنوشت فرزندم چه می‌شود. من بابت حادثه رخ داده برای فرزندم از مسئولان بیمارستان در دادسرا شکایت کرده‌ام. همچنین در سازمان نظام پزشکی هم برای مشخص شدن وضع دخترم شکایتی را مطرح کرده‌ام.

پدر الینا گفت: ضریب هوشیاری فرزندم پایین است. پزشکان برای نجات دخترم همچنان در تلاش هستند، اما وضع او تغییری نکرده و دخترم در کماست.

الینا فروتن کودک شش ساله گرگانی است که حدود دو هفته قبل برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد، اما پس از عمل به هوش نیامد. وی دچار مرگ مغزی شده و به کما رفته است.


ویدیو مرتبط :
ورود قوه قضائیه به پرونده بدهکاران بزرگ بانکی