سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تقویت زنجیره صنایع زیردستی و مکمل سیاست اولویت دار در مدیریت صنعت ساوه است


عباس خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 23 درصد از مجموع صنایع استان مرکزی در این شهرستان استقرار دارند که حدود 600 واحد تولیدی و صنعتی را شامل می شوند.
وی گفت: صنایع این شهرستان به عنوان دومین کانون صنعت استان مرکزی سهم بسزایی در چرخه تولید کشور دارند و بسیاری از آن ها دارای ظرفیت های صادراتی هستند.
وی ادامه داد: صنایع این شهرستان از موقعیت ممتازی برخوردارند که هم اینک واحدهای تولیدی غذایی، دارویی، قطعات خودرو و صنایع شیشه این شهرستان علاوه بر صادرات، تامین نیازهای کشور را نیز عهده دار هستند.
رییس اداره صنعت،معدن و تجارت ساوه اضافه کرد: با توجه به لزوم فرآیند گسترش تولید و تامین نیاز بازار، بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی ساوه، طرح توسعه خطوط تولید و افزایش دامنه تولیدات را کلید زده اند که تعداد قابل توجهی از این طرح های توسعه ای صنعتی تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.
خلیلی اضافه کرد: هم اینک حدود 40 هزار شغل مستقیم به واسطه استقرار صنایع تولیدی در شهرستان ساوه ایجاد شده که با توجه به بررسی های انجام شده و اتصال زنجیره تولید تا مصرف، به نظرمی رسد میزان اشتغال غیر مستقیم این شهرستان نیز تا مرز 80 هزار نفر فراتر رود.
وی عنوان کرد: با توجه نیار سنجی بازار مصرف توسط واحدهای تولیدی و دقت نظر در کنترل کیفیت محصولات تولیدی، نرخ اشتغال پایدار شهرستان ساوه در مقایسه با دیگر شهرهای کشور از تثبیت بالایی برخوردار است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه افزود: بر اساس پایش های انجام شده در خصوص چالش های واحدهای صنعتی در حال تولیدِ ساوه، کمبود نقدینگی و معوقات بانکی از جمله مهمترین مشکلات این واحدهاست که با توجه به ابلاغ آیین نامه عارضه یابی واحدهای صنعتی، پیش بینی می شود، اعتبارات و تسهیلات بانکی دولت در قالب بسته خروج از رکود، بخشی از مشکلات صنایع این شهرستان را حل و فصل کند.
خلیلی اظهار کرد: در ماه های اخیر 21 پروانه بهره برداری جدید صنعتی در شهرستان ساوه صادر شده که با توجه به درخواست های وارده، این رقم تا پایان سال جاری نیز افزایش قابل توجهی دارد.
وی گفت: حجم سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی انجام شده از ابتدای امسال تا کنون حدود 300 میلیارد ریال بوده که با پایان یافتن طرح های توسعه ای برخی واحدهای در حال تولید، این رقم افزایش می یابد.
شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب های شاخص اقتصادی، با دارا بودن بزرگترین شهرک صنعتی کشور دارای 600 واحد صنعتی کوچک و بزرگ با بیش از 40 هزار اشتغال مستقیم است.ک/3
3075/6013/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیریت عملکرد مدیریت پروژه مدیریت زنجیره تامین مدیریت مسابقات ورزشی مبانی مدیریت