سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارت گرافیک است دیگر، دوست دارد با روح و روان آدم بازی کند!


کارت گرافیک است دیگر، دوست دارد با روح و روان آدم بازی کند!شهر سخت افزار/ یکبار دیگر فرش قرمز در تالار مشاهیر (Hall of Fame) پهن شده و نگا‌ه ها به ظهور الهه‌ای جدید دوخته شده است، طبق سنت همیشگی تالار مشاهیر، فرش قرمز تنها برای مشاهیر بزرگ پهن می‌شود و هر کسی اجازه قدم گذاشتن روی آن را ندارد! اشتباه نکنید خبری از هنرمندان هالیوود نیست بلکه شرکت GALAX تازه‌ترین اثر هنری خود را به تالار مشاهیر فرستاده تا با بزرگانی چون EVGA 980Ti Kingpin و MSI 980Ti Lightning مُچ بیاندازد.

هنگامی که به کارت‌های گرافیک کاملاً سفارشی و لوکس می‌رسیم، GALAX یکی از سازندگانی است که با سری Hall of Fame (تالار مشاهیر) خودنمایی می‌کند. این سری با به کارگیری اجزای باکیفیت و نوآوری‌های خیره کننده، فقط برای تحقق یک هدف خلق شده‌اند: در هم کوبیدن رکورد‌ها! GALAX در آستانه معرفی رسمی عضو جدیدی از سری Hall of Fame به نام GTX 980 Ti HOF GO قرار دارد که با آن قدرتمند‌ترین کارت‌های برپایه پردازنده گرافیکی GTX 980 Ti را هدف می‌گیرد. بین کارت‌های GTX 980 Ti، تنها EVGA 980Ti Kingpin از مدار تغذیه 3+14 فازی (به ترتیب برای پردازنده و حافظه) برخوردار است و از نظر تعداد فازهای رگولاتور ولتاژ، MSI 980Ti Lightning با داشتن 3+12 فاز در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

با این حال با ورود GTX 980 Ti HOF GO، دیگر EVGA 980Ti Kingpin به تنهایی بر روی تخت پادشاهی نخواهد نشست. این کارت که بر پایه طراحی برد PCB اختصاصی است، از 3+14 فاز رگولاتور ولتاژ بهره می‌برد.

در حالی که کارت گرافیک GTX 980 Ti HOF GO دارای 3+14 فاز رگولاتور ولتاژ است، نمونه ارسال شده برای وب سایت Expreview از 3+16 فاز بهره می‌برد، با این حال مشخص نیست که کدام یک از این دو مدل روانه بازار خواهد شد. هنگامی که صحبت از چنین مدار تغذیه قدرتمندی می‌شود، نباید کانکتور 8 پینی PCI-E را فراموش کرد.

این هیولا توان مورد نیاز خورد از طریق سه کانکتور 8 پینی می‌گیرد که از نظر تئوری می‌تواند تا 525 وات انرژی بکشد. البته با در نظر گرفتن توان حرارتی پردازنده گرافیکی GTX 980 Ti، بعید به نظر می‌رسد که کسی بتواند از چنین توانی بهره بگیرد.

این کارت به خنک کننده‌ای با دو فن 10 سانتی متری و رادیاتوری بزرگ با 5 لوله ناقل حرارت مسی مجز است. از آنجایی که چنین کارت‌های قدرتمندی برای اورکلاک تحت نیتروژن مایع طراحی می‌شوند، در مقایسه با کارت‌های مخصوص گیمینگ، معمولاً خنک کننده استوک آن‌ها خیلی برانگیزنده نیست. فرکانس هسته این کارت 1203 مگاهرتز است که در حالت بوست به 1304 مگاهرتز می‌رسد. با این حال فرکانس حافظه دست نخوره باقی مانده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: شهر سخت افزار


ویدیو مرتبط :
#این آهنگ اصلا با روح وو روان آدم بازی میکنه:)#