نشست فوق‌العاده امروز اتحادیه عرب درباره بررسی تجاوز ترکیه به خاک عراق


در حالی که قرار است امروز (پنجشنبه) اتحادیه عرب نشستی را با هدف بررسی تجاوز ترکیه به خاک عراق برگزار کند، وزیر خارجه عراق وارد قاهره شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه نیوز عراق، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق امروز وارد قاهره شد تا در نشست فوق‌العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب شرکت کند.

این نشست به بررسی حضور نیروهای ترکیه‌ به خاک عراق می‌پردازد.

این در حالی است که روزنامه الشرق نوشت که نشست فوق‌العاده شورای وزرای خارجه عرب که امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود به بررسی مساله قطری‌های ربوده شده در خاک عراق می‌پردازد و این گام جدید دیگری برای حفظ جان قطری‌ها ایجاد راه‌هایی برای آزادی آنها است.

این روزنامه قطری نوشت: اهمیت بررسی مساله قطری‌های ربوده شده در عراق با گام‌های بسیار دیگری صورت می‌گیرد که توسط قطر انجام می‌شود و این نشست فوق‌العاده با درخواست عراق برگزار می‌شود و برای صدور مصوبه‌ای در سطح عربی مناسب است تا از دولت عراق بخواهد به مسوولیت‌های حفظ جان قطری‌های ربوده شده در عراق عمل کند و تدابیر قاطعانه و فوری‌ای را برای آزادی آنها اتخاذ کند. به ویژه اینکه این شهروندان قطری براساس ویزاهای رسمی وارد عراق شدند و ربودن این افراد در مناطق تحت کنترل و حاکمیت دولت عراق صورت گرفته است.

روزنامه الشرق قطر نوشت: از دولت عراق خواسته می‌شود تا دست به تلاش‌های بیشتری بزند چراکه دولت عراق مسوول حفظ جان این ربوده‌شدگان است.

این روزنامه افزود: بی‌شک وعده‌هایی که بغداد برای تلاش‌ها جهت آزادی این ربوده‌شدگان داده است مورد تقدیر است. اما مساله مهم نتیجه این تلاش‌هاست و این تضمین باید باشد که تمامی ربوده‌شدگان سالم به دوحه بازمی‌گردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه