سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ سفری شگفت‌انگیز با اجنه در «۷ جن»


معرفی کتاب/ سفری شگفت‌انگیز با اجنه در «۷ جن»فرهنگ نیوز/ «۷ جن» برای آنهایی که اهل مطالعه یا تماشای آثار ژانر وحشت هستند حتما جذاب خواهد بود و به آنهایی که کمی ترسو هستند مطالعه این کتاب توصیه نمی‌شود.
علوم غریبه یکی از شاخه‌هایی است که همیشه طالبان خاصی داشته و کنجکاوی برانگیز بوده است. این حوزه که اتفاقا اطلاعات درستی از آن نیز در دسترس نیست و همیشه در پرده‌ای از ابهام و اغلب آغشته به مسائل رازورانه از آن سخن به میان می‌آید موجب افزایش حس کنجکاوی می‌شود.

ادبیات و به طور کلی هنر در کشور ما در این موضوع ورود موفقی نداشته‌ و از آنجاکه رشته‌های هنری نیز اغلب با مباحث عوامانه اقدام به تولید اثر کرده‌اند کمتر آثار ماندگاری در فضای هنر را شاهد بوده‌ایم. اما به تازگی شاهد انتشار رمانی با عنوان «7 جن» به قلم امید کوره‌چی از سوی انتشارات کتابستان معرفت هستیم. اثری که عنوان آن برای جذب خواننده علاقه‌مند به این مباحث کافی است تا جذب کتاب شود.

رمان «7 جن» همانطور که به آن اشاره شد عنوانش برای جذب بیننده یا شنونده کفایت می‌کند اما علاوه بر عنوان‌بندی رمان، طراحی جلد و کتاب‌سازی کتاب نیز موجب جذب بیشتر خواننده به آن می‌شود. طراحی جلد متفاوت و رمز آلود کتاب و ظاهر سحرآمیز آن که شباهت بسیاری به اوراد نوشته شده توسط جادوگران دارد موجب جذب بیشتر مخاطب به کتاب می‌شود.

اگر از ظاهر این رمان عبور کنیم باید گفت متن آن، روان و فاقد هرگونه پیچیدگی آن بر جذابیت رمان افزوده و خواننده را برای ادامه متن ترغیب می‌کند.

نویسنده که ظاهرا تسلط و اشراف کاملی بر مباحث علوم غریبه دارد به خوبی توانسته از پس فضاسازی بر بیاید و خواننده را در موقعیت اتفاقات قرار بدهد و او را تا پایان متن با خود همراه کند.

نکته جالب توجه در رمان «7 جن» سیطره تفکر دینی در موضوع علوم غریبه است و راوی و شخصیت اصلی رمان پیوسته در مسیر رسیدن به مقصد از خداوند یکتا کمک می‌خواهد و خود را بدون کمک او هیچ می‌داند.

تعلیق‌هایی که در متن داستان قرار داده شده یکی دیگر از دلایل جذب شدن خواننده به متن «7 جن» می‌شود. همچنین نویسنده با قرار دادن گره های داستانی، قصه را نیز به خوبی جلو می‌برد.

اما در بخشی از داستان نویسنده دچار ضعف پیرنگ است و خواننده آن را به خوبی درک خواهد کرد. این مسئله اگر در مجموع کار رخ نمی‌داد در نهایت می‌توانستیم شاهد اثری شاخص و برجسته باشیم.

«7 جن» برای آنهایی که اهل مطالعه یا تماشای آثار ژانر وحشت هستند حتما جذاب خواهد بود و به آنهایی که کمی ترسو هستند مطالعه این کتاب توصیه نمی‌شود. این رمان یقه خواننده را می‌گیرد و او را با خود به عمق دنیای ساحران و جادوگران می‌برد و خواننده با خواندن «7 جن» سفری شگفت‌انگیز با اجنه را آغاز خواهد کرد.

رمان «7 جن» اثر امید کوره‌چی رمانی متفاوت است برای آنهایی که اهل تجربه کردن هستند و خواننده با آن در لذت یک کشف تازه شریک می‌شود.

این رمان از سوی انتشارات کتابستان معرفت در 302 صفحه با قیمت 16 هزار 500 تومان راهی بازار کتاب شده است.





منبع: فرهنگ نیوز


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی دیجی کالا - طرراحی شگفت انگیز - پردازنده شگفت انگیز - صفحه نمایش شگفت انگیز