سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چهارمین سالگرد شهادت حسن طهرانی مقدم برگزار می‌شود


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی صبح قریب، چهارمین سالگرد شهادت سردار عالی قدر، پارسای بی ادعا و دانشمند برجسته شهید حاج حسن طهرانی مقدم و شهدای غدیر برگزار می‌شود.

این مراسم از روز سه شنبه 19 الی 21 آبان ماه هر شب از ساعت 18:30 در خیابان پاسداران بوستان 2 خیابان شهید عراقی کوچه خسرو پلاک 19 برگزار می‌شود.

شهید حسن طهرانی مقدم از فرماندهان دوران جنگ عراق و ایران و فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که توانست پس از پایان دوره تحصیلات متوسطه در رشته صنایع (برش قطعات صنعتی) در مقطع کاردانی مدرسه عالی تکنیکوم نفیسی (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) پذیرفته شود.

وی در سال 1358، در مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع پذیرفته و به اخذ مدرک مهندسی در این رشته موفق شد. او را پدر موشکی ایران لقب داده‌اند. به این علت که او بنیان‌گذار صنعت موشکی و توان دفاع دوربرد ایران از زمان جنگ تحمیلی و دوران جنگ شهرها تا به امروز بوده است.

شهید حسن طهرانی مقدم پس از سال‌ها ایثار و مجاهدت در راه اقتدار کشور، سرانجام در آبان ماه سال 1390 بر اثر یک حادثه در پادگانی در شهرستان ملارد به همراه جمعی دیگر از پرسنل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی مقدم