علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بیلان آبی در خراسان جنوبی منفی است/تامین آب با چنگ و دندان


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هاشمی مقدم ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری تأمین و توزیع آب در ۲۲ شهر استان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷۹ هزار مشترک آب تحت پوشش داریم، افزود: این رقم ۹۹ درصد مشترکین را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: ۴۶ هزار مشترک آب در شهرستان بیرجند نیز تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

 وی با بیان اینکه بروز خشکسالیهای پیاپی و افت سفره های آب زیر زمینی دو مشکل عمده در تامین آب استان است، ادامه داد: از مشترکین تقاضا داریم از آب در اختیار بهینه استفاده کنند.

وی سرانه مصرف برای هر شهروند در بخش های مختلف را ۲۰۸ لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این سرانه در بخش خانگی ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های فردوس، قاین و سربیشه اجرای طرح فاضلاب در حال انجام است، گفت: در شهرستان سربیشه دو پیمان اجرایی شبکه فاضلاب فعال و یک پیمان دیگر در اوایل سال ۹۵ اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: خط انتقال شهرستان سربیشه تکمیل و زمین تصفیه خانه تملک شده است که ۱۲ میلیارد تومان هزینه اجرایی در بر دارد.

هاشمی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر دو پیمان اجرایی شبکه فاضلاب در شهرستان قاین فعال است، اظهار داشت: اضافه کردن یک پیمان در سال آینده ۲۲ میلیارد تومان هزینه اجرایی در بردارد و تا کنون هیچ توافق نامه‌ای با سرمایه گذاران در این زمینه صورت نگرفته است.

روند کند پیشرفت پروژه فاضلاب فردوس

وی با اشاره به اینکه روند اجرایی شبکه فاضلاب در شهرستان فردوس کند است، گفت: پیشرفت روند اجرایی در این شهرستان کمتر از ۱۷ درصد است.

وی با بیان اینکه درصد برخورداری استان از شبکه فاضلاب ۲۵.۷ درصد است، افزود: ۸۱ درصد آب در بخش خانگی و ۱۹ درصد باقی مانده در کاربری‌های غیر خانگی به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان داشت: در سال گذشته ۴۳ میلیون متر مکعب تولید آب از برداشت منابع زیرزمینی در استان داشته‌ایم که باعث شد در تابستان سال جاری هیچ گونه قطعی آب در استان را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه گستره تاسیسات آب شهری دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه خطوط اصلی و فرعی آب شرب است، افزود: ۱۲۷ حلقه چاه فعال تأمین آب شرب شهرهای استان را انجام می‌دهد.

۳۰ درصد آب شرب استان هدر می رود

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت آب دهی بالفعل استان است، بیان داشت: هدر رفت آب از شبکه‌های شهری استان ۳۰.۵ درصد است.

هاشمی مقدم با بیان اینکه ۲۵ درصد شبکه آب استان فرسوده است، افزود: این رقم ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌های استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آب شرب شهری مبحث بسیار مهمی است که نظارت جدی دستگاه‌ها را بر کیفیت آب استان می‌طلبد، افزود: آبی که در شهرستان بیرجند توزیع می‌شود از استانداردهای کیفی بهداشت جهانی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد.

وی بیان داشت: قیمت هر متر مکعب آب در استان خراسان جنوبی بالای ۸۶۰ تومان است در حالی که متوسط قیمت فروش در سال گذشته ۳۶۰ تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از مشکل دارترین استان‌ها در تأمین آب است، اظهار داشت: افزایش تعرفه‌ها جبران کننده نیازهای شرکت آب و فاضلاب استان نیست و اثرات ناچیزی در بخش تأمین منابع شرکت دارد.


ویدیو مرتبط :
بازدید حجت الاسلام عبادی از تامین اجتماعی خراسان جنوبی