گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



مرمت و بازسازی آثار باستانی هرمزگان


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 14:40

مرمت و بازسازی آثار باستانی هرمزگان

باشگاه خبرنگاران/ یک میلیاردو ۵۰۰میلیون تومان برای مرمت و بازسازی آثار باستانی هرمزگان اختصاص یافت.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این میزان اعتباربرای مرمت و تعمیر ۱۱ آثار باستانی ،تعمیر و مرمت موزه های مردم شناسی میناب و بندرعباس و تعیین حریم ۴ بنای تاریخی و پژوهش های باستان شناسی تخصیص یافته است.
عباس نوروزی افزود: امسال مرمت آثار باستانی معبد هندوها بندرعباس، خانه احمدی بندرعباس ،قلعه هرمز ،آرامگاه سید حمدی حاجی اباد ،مسجد گوهران بشاگرد،خانه یونسی بندر کنگ و بافت سنتی بندرکنگ آغاز می شود.
وی با بیان اینکه مرمت مسجد جامع بستک ،مسجد دژگان بندرلنگه و خانه فکری بندرلنگه امسال به پایان میرسد گفت: برای مرمت این آثار باستانی از سال ۸۶ تاکنون بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به اینکه نزدیک به هزار اثر تاریخی در هرمزگان شناسایی شده که ۲۷۶ اثر به ثبت ملی رسیده است افزود : امسال ۱۰ اثر تاریخی دیگر به ثبت ملی می رسد و ۶ اثر معنوی نیز در آستانه ثبت است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
‫ایتالیا در مرمت آثار باستانی کشوری پیشروست‬‎