قاسمی منجزی به مدال طلا رسید/ استانبول، آخرین فرصت برای وزن اول


نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل رقیب خود از چین موفق به کسب مدال طلای رقابت های گزینشی المپیک در مغولستان شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، در ادامه رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که در اولان باتور پایتخت مغولستان در حال برگزاری است، امیر قاسمی منجزی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران که پیش از این با صعود به دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برای ایران شده بود، قرار بود برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف کویانگ منگ از چین دارنده دو مدال نقره آسیا و مدال برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۴ برود اما حریف چینی حاضر به مبارزه نشد تا مدال طلای این رقابت ها به قاسمی منجزی برسد.

قاسمی پیش از این به ترتیب مقابل لوسیانو دل ریو از آرژانتین با نتیجه ۴ بر صفر، بالینت لام از مجارستان با نتیجه ۲ بر صفر و مامینجان عبدالله یف ازبک با ضربه فنی به برتری دست یافته بود.

وی سپس در مرحله نیمه نهایی به مصاف چوگوشویلی دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم المپیک لندن از کشور بلاروس رفت و با نتیجه دو بر صفر به برتری دست یافت.

اما حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که پس از پیروزی ۷ بر ۴ مقابل رومن آمویان از ارمنستان به مصاف ایوو دانگلوف از بلغارستان رفت و در حالیکه تا یک دقیقه به پایان مبارزه ۴ بر ۲ از حریف پیش بود ۷ امتیاز از دست داد تا در نهایت با شکست ۹ بر ۴ ضمن حذف از این رقابت ها برای سومین مرتبه در رسیدن به سهمیه المپیک ناکام بماند.

مسابقات گزینشی ترکیه آخرین فرصت برای کسب آخرین سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم است که به میزبانی استانبول دو هفته دیگر برگزار می شود.

ایران در هر شش وزن کشتی آزاد و در پنج وزن کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک شده و تنها حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم باقی مانده است. باید دید کادر فنی باز هم سوریان را به آخرین مسابقه گزینشی در استانبول اعزام می‌کند یا کشتی‌گیر دیگری جانشین او خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بازی های آسیایی ( کشتی ف): مهدی علیاری به مدال طلا رسید