سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت در 2016


بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که قیمت نفت در بازارهای جهانی،در سال 2016 افزایش خواهد یافت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که قیمت نفت در بازارهای جهانی،در سال 2016 افزایش خواهد یافت.

به گزارش انتخاب، این نهاد مالی که هدف از آن کمک به پیوست اقتصادهای کمتر توسعه یافته به اقتصاد توسعه یافته جهانی است، در گزارش سه ماهه خود که درباره چشم انداز تولیدات محصولات پایه است، پیش بینی می کند که قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال 2016 به طور میانگین به 41 دلار در هر بشکه برسد. این در حالی است که همین نهاد در گزارش قبلی خود رقم 37 دلار رابرای هر بشکه نفت در امسال پیش بینی کرده بود.

بانک جهانی کاهش تولید نفت در عراق و نیجریه به علت اقدامات خرابکارانه و ناآرامی و همچنین کاهش نفت رسی در آمریکا از جمله عوامل اصلی افزایش قیمت نفت در امسال می داند.

کاهش ارزش دلار برابر دیگر ارزهای معتبر جهان که در نتیجه آن، سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگری به جز دلار، برای خرید نفت تشویق می شوند چون اینگونه،خرید نفت برای ‌آنها ارزان تر تمام می شود، دیگر عامل تاثیر گذار در افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در گزارش این نهاد مالی مطرح شده است.

این نهاد بین المللی مالی با این حال هشدار می دهد در صورتی که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، تولید نفت خود را افزایش دهد و دیگر کشورهای غیر عضو نیز تولید خود را کاهش ندهند احتمال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
پیش بینی سقوط آزاد قیمت نفت!!!!