گوشی‌های هوشمند جای تلویزیون و کامپیوتر را گرفته‌اند


هرچه تعداد افرادی که از طریق موبایل خود آنلاین می شوند بیشتر می شود، تعداد وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که برای این منظور طراحی شده اند نیز بیشتر می شود. همچنین، ابعاد تولید محتوا نیز برای تماشا روی گوشی های هوشمند بهینه سازی شده است.

این روزها در جیب همه ما حداقل یک گوشی هوشمند پیدا می شود و جای تعجب نیست که تنها در سال گذشته بیش از 1.4 میلیارد دستگاه از این گوشی ها در سراسر جهان به فروش رسیده است. در همین راستا، اکثر کارهایی که تا پیش از این عادت داشتیم با کامپیوتر، تبلت و تلویزیون انجام دهیم اکنون در گوشی های هوشمند خلاصه شده اند.

گوشی‌های هوشمند جای تلویزیون و کامپیوتر را گرفته‌اند

براساس آمار اعلام شده توسط موسسه comScore، تماشای محتوای چندرسانه ای و خرید، بیشترین تاثیر را از همه گیر شدن گوشی های هوشمند دیده اند. این موسسه گفته امروزه از هر سه دقیقه که صرف خواندن مقالات و یا تماشای تلویزیون می شود، دو دقیقه آن به وسیله گوشی های هوشمند انجام می شود. و با توجه به افزایش 35 درصدی میزان تماشای محتوای دیجیتال طی دو سال اخیر، گوشی های هوشمند اکنون 92 درصد از کل این میزان را به خود اختصاص داده اند.

این تغییرات گسترده، باعث ایجاد تغییر رفتار شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده محتوا نیز شده است. هرچه تعداد افرادی که از طریق موبایل خود آنلاین می شوند بیشتر می شود، تعداد وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که برای این منظور طراحی شده اند نیز بیشتر می شود. همچنین، ابعاد تولید محتوا نیز برای تماشا روی گوشی های هوشمند بهینه سازی شده است.

اگر آمار بازدید هزار وب سایت اول دنیا در زمینه سرگرمی دیجیتال را نیز در نظر بگیریم، از مجموع 16.8 میلیارد بازدید ماهانه، 11.3 میلیارد بازدید آن مربوط به گوشی های موبایل است.

از همه این ها جالب تر این است که رایج ترین دستگاه همراه، فبلت ها هستند. فبلت به دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر از 5.5 اینچ اطلاق می شود. پیش از این تبلت ها بودند که فاصله بین گوشی های کوچک و کامپیوترها و تلویزیون ها را پر می کردند، اما حالا فبلت ها این جایگاه را تصاحب کرده اند.

زمینه دیگری که تاثیر زیادی از گسترش موبایل ها پذیرفته، نحوه خرید کاربران است. از مجموع 90 میلیارد دلاری که طی سه ماهه آخر سال 2015 در حوزه خرید دیجیتال انجام شده، 15.6 میلیارد دلار آن به کاربران موبایل اختصاص دارد. محصولاتی همچون بازی های الکترونیک، اسباب بازی و لوازم ورزشی بیشترین میزان خرید آنلاین را داشته اند. اگرچه گوشی های هوشمند فواید زیادی برای ما داشته اند، اما به نظر می رسد هنوز فاصله زیادی تا تبدیل شدن به روش نخست خرید آنلاین داشته باشند، چرا که کاربران هنوز ترجیح می دهند کالا را در صفحات نمایش بزرگتری ببینند و خرید خود را از طریق کامپیوترهای با امنیت بالاتر انجام دهند.

منبع: تک شات


ویدیو مرتبط :
اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون هوشمند